K
knasenknas
en tjej i stallet har byt krafftfoder till sin häst..det är bara de att hon byta rakt av, från det ena fodret till det andra...ska jag bara låta henne göra det eller vad ska jag göra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
MILLA62 skrev:MAN MÅSTE JU VÄNJA IN HÄSTEN PÅ DET NYA FODRET!BÖRJA MED NÅN DL Å SEN ÖKA PÅ.JAG BRUKAR GÖRA DET PÅ 1½VECKA,FÖR ATT VARA SÄKER.FÖR ATT SLIPPA MAGPROBLEM OSV...
DU KAN VÄL NÄMNA DET I ''FÖRBIGÅENDE'' ATT MAN HELST SKA VÄNJA IN DOM MED ANNAT FODER.INTE GE 1KG PÅ STÖRT AV NYTT FODER.DE VÄNDER NOG UT Å IN PÅ DERAS TARMAR
Inte_Ung skrev:Det beror väl på hur mycket kraftfoder som hästen får.
Ett halvt kilo kan man alltid sätta till.
Och då även byta ut.
Och så beror på vilka kraftfoder som man byter emellan.
2 likartade pellets t.ex. ger ju ingen större skillnad även om det står olika tillverkare på påsen.
BeastieBabe skrev:hur mycket foder var det då? 2 kilo av varje? eller 200 g av varje?
Du måste lägga till lusernet där, ty det räknas som grovfoder.knasenknas skrev:.sen är det en sak till, han får bara 5,5 kg hö...han är en häst, väger väl runt 450-500 kg,..
knasenknas skrev:alltså jag vill veta vad ni hade gjort, antingen skiter jag ju i det eller så för jag ju säga till henne, men jag vet inte rikgti vart gränsen går? jag sköter ju mitt och hon sitt men ändå???
Inte_Ung skrev:Du måste lägga till lusernet där, ty det räknas som grovfoder.
Om hästen sedan dessutom står på halm, så löser det sig utmärkt.
knasenknas skrev:hon byte från: krafft grund och havre betfor
till: lusern, fibergi och betfor