Ska jag ha A,B eller C tränare?

hagman05

Trådstartare
Hej!

Jag har funderat på om jag ska börja rida för tränare igen ( haft 5 år uppehåll), men jag vet inte vilken nivå jag ligger på. Det jag kan göra är galaoppombyte, framdelsvändning, öpnna/sluta, skänkelvikning. Vilken nivå ligger jag på?

(kan inte skilnaden på A,B, C tränare :P)
 
Sv: Ska jag ha A,B eller C tränare?

Beror väl lite på hur högt du siktar men rent generellt hade jag letat efter än tränare som känns bra iställe för att stirra mig blint på bokstäverna :)
 
Sv: Ska jag ha A,B eller C tränare?

Alla utbildade tränare ska klara att träna från den nivå du ligger på, så vilken bokstav de har är kanske inte det viktigaste. Annars är C den första nivån på skalan, och A den högsta. Det är ganska vanligt att ryttare på din nivå har en C-tränare som veckotränare och rider för en högre tränare ett par gånger om året.

Om jag var du skulle jag i spana in vilka tränare oavsett bokstav som är verksamma i området där du har hästen, och åka och kolla på några träningar för att se vilken du tycker verkar lära ut på ett sätt som passar dig!
 
Sv: Ska jag ha A,B eller C tränare?

Bry dig inte så mycket om bokstaven. Välj den tränare som känns bäst för dig. Åk gärna runt och titta på träningar först. Då kan du se vilka som verkar mest intressanta och sedan boka in träningar och prova.
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 382
Senast: Roxy
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 269
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp