Ska jag ha A,B eller C tränare?

hagman05

Trådstartare
Hej!

Jag har funderat på om jag ska börja rida för tränare igen ( haft 5 år uppehåll), men jag vet inte vilken nivå jag ligger på. Det jag kan göra är galaoppombyte, framdelsvändning, öpnna/sluta, skänkelvikning. Vilken nivå ligger jag på?

(kan inte skilnaden på A,B, C tränare :P)

Sv: Ska jag ha A,B eller C tränare?

Beror väl lite på hur högt du siktar men rent generellt hade jag letat efter än tränare som känns bra iställe för att stirra mig blint på bokstäverna :)

Alla utbildade tränare ska klara att träna från den nivå du ligger på, så vilken bokstav de har är kanske inte det viktigaste. Annars är C den första nivån på skalan, och A den högsta. Det är ganska vanligt att ryttare på din nivå har en C-tränare som veckotränare och rider för en högre tränare ett par gånger om året.

Om jag var du skulle jag i spana in vilka tränare oavsett bokstav som är verksamma i området där du har hästen, och åka och kolla på några träningar för att se vilken du tycker verkar lära ut på ett sätt som passar dig!

Bry dig inte så mycket om bokstaven. Välj den tränare som känns bäst för dig. Åk gärna runt och titta på träningar först. Då kan du se vilka som verkar mest intressanta och sedan boka in träningar och prova.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
543
Senast: Ramona
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 568
Senast: Emuliiaa
·
Hundträning Hej! Hur börjar ni träna in att vänja hunden sitta uppbunden vid ett träd tex. vid patrullträning (hemvärnet) eller vid sök, eller...
Svar
9
· Visningar
707
Senast: Masse
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år... 2
Svar
34
· Visningar
4 613
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka