Ska jag avmaska igen?

Tindrus

Trådstartare
Avmaskade en av katterna mot bandmask igår kväll, men efter ett par timmar kräktes hon. Mycket.
Nu undrar jag om jag ska vänta och se om det tog ändå eller om jag borde göra ett nytt försök ikväll?
 
Sv: Ska jag avmaska igen?

Jag tror du skall vänta ,för kräkningen kommer sannolikt av att medlet gått ut i blodet.
Min katt gör också så, och avmaskningen funkar.
 
Sv: Ska jag avmaska igen?

Håller med PelleP. Maskarna måste ju ut, dom går ju inte upp i rök inne i katten bara för att den får maskmedel.
 
Sv: Ska jag avmaska igen?

Nä det förstår jag..
Funderade bara på om allt hunnit verka under den tiden, att hon inte kräktes upp typ en halv dos som inte hunnit verka och då "fått i sig för lite" eller vad man ska säga, med risk för resistenta maskar, eller nåt.
Tack för era svar iaf, jag väntar och ser. :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Ska inleda med att säga att hjärte-katten är inlagd på djursjukhus, jag kan inte låta bli att googla mig blå men hittar nästan...
Svar
15
· Visningar
1 096
Senast: Snurrfia
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
29
· Visningar
1 636
Senast: Frida.G
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
463
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
913

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp