Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag skulle gärna själv ha en Bates Isabell/Wintec Isabell, jag upplever att man sitter väldigt bra i dem (och jag vet flera som håller med mig).
Snygga är de också
stuben sadlarna är välldigt prisvärda och har alltid jätte fin kvalite tycker jag trots att dom inte kostar skjortan ! . Det är bra känns som om man alltid kan lita på stubben :smirk:
När jag blir rik (vilket jag aldrig kommer att bli...) ska jag köpa en Albion!!! Har bara provsuttit den, men oj oj säger jag! Köp INTE en Stübben Tristan! Har en av äldre modell och man får ont både i sittbenen och på knäna. Den är jättehård!
i vilken prisklass har du tänkt att lägga dig?
Om du tycker om tyska sadlar så kostar ju kiefer ungefär lika mycket som en stübben, men där kan du ställa om bommen.
Jag är hemskt nöjd med min Jensen Exmoor som är samma sadel som Börjes Verona, mjuk och smidig och ska ha ställbar bom, iaf från Jensen... (Man får skicka den till dem.) Prisklass mellan.
Jag gillar den och ponnyn har inga klagomål, den är som sagt väldigt mjuk så den formar sig väl efter hästen.
Beror lite på prisklass.. ÄLSKAR min Stübben Tristan (egentligen inte min egen men jag får rida i den )! Den kostar ju dock lite.
Annars gillar jag Griffin. Billigare, men fortfarande kvalité och ligger ofta bra på hästarna då den formas.
Det är ju en visst "skillnad" mellan engelska och tyska sadlar. Gillar man höga stöd och hårda djupa sitsar kanske en tysk sadel vore nått? Hade en stübben förut som var stenhård så jag fick ont i ryggen, bytte till en engelsk sadel då. Jag kan rekommendera jaguar, de är underbara! Skulle inte byta min mot alla sadlar i världen. Nyrpis runt 22, begagnad runt 17'. Gå till stenbergs läder eller hästbiten, de har många olika sadlar och duktig personal som kan hjälpa dig o passa på att provsitt många olika märken. Hästbiten säljer iaf edingburgh
mmm ska till hästbiten imorgon faktiskt ! Dom är bra och har en del begagnat också vad jag minns - så bra att dom har Edingburgh- då kanske jag kan få provsitta i en sån då
Om du gillar engelska sadlar och ska till hästbiten, så passa på och provsitt en Harry Dabbs om de har någon hemma.
Underbar sadel till överkomligt pris (ca 14-15000)
Hästmänniskan Jag är rätt dålig på att sätta mål överlag utan gillar att ta det som det kommer numera.
Mitt främsta mål är att ha roligt med hästarna...
Ekonomi & Juridik Har ni egna hästar i verksamheten så lär ni beskattas för det. Heter det sköntaxeras? Så ni får betala för era egna hästar installning...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.