ska det vra så svårt att sapportera till TDB

Messy

Trådstartare
Ja, som rubriken lyder...
Det finns ju folk som tävlar för att kunna visa resultat och att hästen har varit ute och rört på sig vid ev, försäljning.
Ridsportsförbundet svarade (när min kompis ringde) att från och med 2011 SKA ALLA klubbar rapportera in resultat, även på lok. nivå.

Jag mailade samtliga klubbar jag har tävlat hos under våren (som inte har skickat in till TDB) men det händer nada. Fick svar av en...
Mailade även RSF om vilka tävlingar och klubbar det gällde - inget svar.

Vill ni inte ha era resultat samlade i TDB?

Personligen tycker jag att man ska få böter som klubb om man inte redovisar resultat efter tävlingar.
Borde även finnas automatiska omdömen (typ som tradera).
Så kan man sätta betyg på tävlingsplatsen, funktionärer, tävlingsplats, framridning osv....

vad tycker ni?

Sv: ska det vra så svårt att sapportera till TDB

Håller med dig. Har inte fått resultat från dom 2 senaste tävlingarna :mad: (hästen är tillsalu)

ska det vara så j*a svårt att stava rätt i rubriken :angel::rofl:

Håller med!! Är sååå irriterande!
Dessutom så finns såklart alla mina mindre lyckade rundor med men inte en enda av de som varit felfria. Ödets ironi?? Blir så himla pissed. :devil:

Kanske borde maila och tjata jag med? Eller borde man samla in en namnlista eller nåt? Vad krävs för att en förbättring ska ske!? :bump:

Nu har mina resultat från dom 2 senaste helgerna kommit upp! :)

ja men klubbarna svarar inte ens mig... blir galen, å ridsportsförbudet har inte heller svarat

var på dem!
alla borde gnälla.
hur svårt ska det vara att rapportera lixom?!?!?!

Jag tycker att det är en grymt bra ide!

Speciellt det där med omdömen. Har tänkt att tipsa vår klubb med att sätta upp en "förslagslåda" vid sekretariatet under tävlingar så att tävlande med dess anhöriga kan skriva ris och ros och lägga ner, på så vis kan även klubbarna höja standarden på tävlingar.

Jag har inte tävlat speciellt mycket pga. att jag har under tre års tid genomgått diverse knäoperationer, men har i "luckorna" kunnat tävla en del, endast ETT resultat finns med för mig. Det har även hänt att jag har vunnit en tävling, men inte blivit kallad till prisutdelning pga. "vi gjorde ett misstag, vi såg inte dig" och såg först att jag hade vunnit när jag kollade på equipe efteråt. DET ÄR FRUKTANSVÄRT DÅLIGT. Kontaktade klubben som arrangerade tävlingen och de bad så hemskt mycket om ursäkt och sa att jag kunde komma och hämta min rosett om jag ville..aldrig i livet sa jag.
Den enda tävlingen jag vunnit någonsin, och jag blev inte ens tillkallad prisutdelning.

Men absolut, det ska vara obligatoriskt att föra över resultat!

Jag tycker mest synd om de som tävlar för klubbar som har rankingsystem med ev "belöningar", för när tävlingsresultaten inte redovisas i TDB, så blir ju rankingen skev.

Mycket bra förslag allmänt tycker jag klubbarna sköter sig dåligt.I helgen bad vi få ut tider för terrängmoment på en tävling för de stämde inte men det gick inte och vi kontaktade förbundet och sa att det är en allmän handling men inte fick vi några tider. Man känner sig så liten när man diskuterar med klubbar.:cry:

Det gäller att få förbundet att agera mot klubbarna. Vi råkade ut för samma sak i början av året, med en klubb som inte rapporterade in resultat, fast det var en regional tävling. Jag kontaktade klubben ett flertal gånger, utan att få någon som helst respons. Därefter vände jag mig till förbundet, och först hände ingenting, men så fick jag tag på en vettig kille som tydligen har hand om ponnytävlingarna. Han svarade på mail att han skulle kontakta klubben och anmoda dem att rapportera in resultaten. Det tog 1 eller 2 dagar, så var resultaten prydligt redovisade i TDB!

jag blir så irriterad över att de inte ens svarar på mail... i september är det jag som ringer... sen fakturerar jag förbundet för jobbet ;)

*kl*
Det med ett bedömningssystem låter inte alls dumt!
Och att det i så fall är så att klubben får lite kreativ kritik med på köpet när det är något som bedöms negativt.
De klubbarna som verkligen vill och försöker lär snappa åt sig det direkt och de som inte bryr sig lär försvinna allt eftersom ur tävlingssammanhang.
Alltid mycket som kan förbättras på många av tävlingarna. :crazy:

Känner igen det där med att resultaten inte kommer upp. Just nu letar jag inte resultat på mig själv eftersom det inte finns, men ibland om man kollar upp hästar så finns det alltid i bakhuvudet att allt inte finns rapporterat, vilket är enormt irriterande.

kl

Man måste också tänka på att det är första året i år som resultat från lokal tävling ska rapporteras så söker man lokala resultat från tidigare år så lär man få leta....

*kl*

För egen del måste jag säga att hellre klubbar som missar på vissa punkter än att det i slutändan inte blir några tävlingar alls för oss ryttare att åka på...

Som det ser ut idag så blir det färre tävlingar, det är svårt att hitta arrangörer till lagtävlingar/cuper och de arrangörer som fortfarande orkar hålla på går på knäna ofta för att gå runt, hitta funktionärer osv. Jag undrar vad ni som klagar här själva gör för att arrangera? Är ni tävlingsledare/sekretariatsansvariga på någon tävling om året och hjälper till att höja standarden, eller klagar ni bara på dem som faktiskt arbetar helt ideellt för att ni skall få tävla?

Jag tror att utvecklingen kommer gå åt hållet med enbart stora arrangörer kvar som tävlingsarrangörer och att kostnaderna för oss som tävlar kommer skena. Regler om säkerhet, ansvar, teknik osv utökas hela tiden - men inte stödet till arrangerande klubbar. Som liten arrangör har du inte råd att lösa en (svindyr) licens för Equipe som inte är användningsbaserad utan kalenderårsbaserad och reglerna för hur resultat skall rapporteras in för dem av oss som inte har Equipe är varken lätta att hitta eller följa alla gånger - vilket säkert beror på att det är samma företag som ligger bakom både tdb och Equipe - varför hjälpa dem som inte köper betalversionen antar jag?

Efter en tävling som tävlingsledare själv här nyligen kan jag säga att jag har nyvunnen respekt för alla ideella eldsjälar som arbetar för att vi skall få tävla. För en vanlig simpel lokal/regional dressyrtävling landade jag på ca 100 h gratis arbetstid inför - trots oerhört kompetenta och arbetsvilliga funktionärer som delade ansvaret med mig. Hur många är villiga att lägga det 2011? Tacken är givetvis att vi får lov att ställa ut licenser igen nästa år och att ryttarna genomgående var nöjda (och våra resultat låg uppe dagen efter, tack vare att sekretariatsansvariga efter tolv timmar på tävlingsplatsen satt uppe ett par timmar till på natten för att få iväg startlistorna innan det var dags att sova för att hinna gå till jobbet igen dagen efter) - men ändå.

Vad gör ni som klagar här för att bidra till bättre tävlingar själva?

De gångerna jag är med i en klubb (alltså tävlar) hjälper jag till så mycket jag bara kan på tävlingar m.m. och sitter också ofta med i styrelsen. Så nej jag tycker inte att jag gnäller bara för gnällandets skull.
Och att anta det om alla känns väldigt...barnsligt?

Att "hjälpa till" på tävling är lite annat tycker jag än att faktiskt arrangera, driva igång hela projektet samt fullfölja kan jag tycka, barnsligt eller ej.

Hade hälften av alla som gnäller över arrangemang faktiskt sett till att arrangera en bättre tävling själva hade inte vi ryttare behövt gnälla över att det finns för få tävlingar också - att gnälla på människor som arbetar gratis för att vi skall få lov att utöva vår hobby tycker jag är barnsligt. Om vi nu skall ta till den typen av argumentation. Öm tå?

jag blir så irriterad över att de inte ens svarar på mail... i september är det jag som ringer... sen fakturerar jag förbundet för jobbet ;)

En liten tanke bara... Beroende på hur aktiviteten i klubben ser ut nu under sommaren med förmodligen alla eller åtminstone väldigt många på semester så kanske mailen inte kollas/prioriteras just nu? Ett mail om några tävlingsresultat ligger förmodligen inte överst på deras prioriteringslista just nu... Förbundet har väl också semesterstängt så resultat kanske inte läggs upp/korrigeras/jagas i samma utsträckning som under våren?

Nu borde ju iof resultaten vara inrapporterade innan de gick på semester i så fall men de kanske har missat det? Är det lokala tävlingar förresten? Det är väl ganska nytt att dessa också ska rapporteras in?

Appropå bedömningssytem så står det väl varje tävlande fritt att maila klubben/tävlingsledaren och komma med förslag på vad som kan göras bättre/saknas eller kritik på sådant som inte fungerar.

Vi brukar ha ett antal mail från de tävlande efter våra tävlingar fast mestadels med "Tack för en bra tävling!" osv :D och många tävlande som kommer tillbaka år efter år. När jag har varit ute på tävlingar på senaste tiden så får jag kommentarer om vilka bra tävlingar klubben har från folk man möter. Vi har såklart fått en del kritik ibland också men eftersom vi har tagit till oss av åsikterna och gjort förändringar så har den minskat och vi får nu mest positiv feedback. Så nu muttras det mest över banbyggaren och ev något domslut men runtomkringarrangemangen brukar folk tycka är bra.

(Och nej, ingen av funktionärerna tar åt sig av ev kritik vi får av arga ponnymammorna för att deras barn rider bort sig... eller inte fattar att de har fått startsignal... Sånt sorterar vi bort direkt. Konstruktiv kritik tack!)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka