Ska det vara såhär!?

Sv: Ska det vara såhär!?

kan du inte ta med din mamma och hennes hund när du tränar med din? visa liksom att det är roligt :)
tipsa henne om att cykla med hunden, hon har säkert 2 ton outnyttjad energi att bli av med ;)

Den som får upp min mor på en cykel borde få tapperhetsmedalj....:D

Tyvärr bor vi 12 mil ifrån varandra....men vi försöker hjälpa henne så gott det går när vi är där....min moder brukar för det mesta ta emor hjälp....tyvärr blir det ju alldeles för sällan..(1 gång/mån)

Och sen är det tyvärr så att min mammas sambo är helt döv för våra råd och tips (han är även den som har minst pli på hunden)....han blir sur när man försöker ge tips och tycker att vi ska sköta oss själva och inte lägga oss i och att Mimmi minsagt är en liten ängel och att min egna tik är ett monster..:crazy:..(Hon som är den snällaste och tillgivnaste hund jag träffat....:love:)

Terrier (i alla fall de raser som fortfarande används till grytjakt) har/ska ha en stor portion rovviltskärpa. Vår "gammtik" gör ingen skillnad på katt, räv, grävling etc utan de ska alla dö. Och då menar jag DÖ. Hanhunden bryt sig inte särskilt om katter, fastän han är en :devil: i grytet.

Fast jag har alltid sagt att man ska ha katten först, då lär sig valpen den hårda vägen att katter gör ont om man inte sköter sig. Trodde jag!

Kan annars bara hålla med tidigare inlägg. Hunden behöver rejält med både hjärn- och kroppsgympa samt trygghet (flockledare och sociala kontakter) för att må bra och bli den söta hund den ser ut att kunna bli :)

Funderat på att jaktträna den? Det finns väl konstgryt i era trakter också... Kan också vara VÄLDIGT nyttigt för terrierägare att se en tränad terrier i aktion i grytet. Först då fattar man liksom riktigt vad man har i kopplet :o

Liknande trådar

Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 613
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Jag har en kompis som har hundproblem, jag tänkte fråga om någon har tips på hur dom ska lösa dom. Min kompis har en hanhund, vit...
Svar
14
· Visningar
14 457
Senast: kamomillo
·
Övr. Hund För 1 vecka sedan gick jag och min sambo in på stan med våran 3,5-åriga tik, en cool och världsvan tjej med kanonpsyke, det enda hon har...
Svar
13
· Visningar
5 437
Senast: Zuzzi
·
Övr. Hund Egentligen orkar jag nog inte alls skriva, så ni får ursäkta ifall det blir svamligt och konstigt... För fyra år sedan köpte vi en...
Svar
2
· Visningar
872
Senast: Zanza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka