Ska de här färgerna vara kvar???

bigganl

Trådstartare
Är det bara jag som får ont i ögonen av de här nya färgerna? Det verkade vara fler i en annan tråd om den nya designen.
Jag tycker det är jättetråkigt för jag orkar inte vara inne mer än en liten stund i taget. Jag har inte en chans att läsa allt det jag vill. Den gröna färgen är helt ok, men den blå!!!!! Den skär rakt in i hjärnan känns det som. Och kombinationen mellan den blå och den gulvita. Det blir en kontrast som laserljus.
Jag vill ju vara här och läsa! Sååå trist att det inte går.:cry:
Ska de här färgerna verkligen vara kvar?
Jag hoppas på mjukare färgställning så jag kan läsa allt jag vill.

Sv: Ska de här färgerna vara kvar???

Vissa gillar den, andra inte. För egen del tycker jag inte bara att denna är snyggare än den förra, utan även betydligt behaglligare för ögonen.

Först kan man börja med att läsa den tråd som redan finns :idea:

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=968211

där finns både för & emot samt div tips.

Det är just den jag läst. Men jag hittade inte svar på frågan där. Därför skrev jag en ny tråd. hittade inga tips heller, men jag kan läsa igen ifall jag missat något
(Jag vill inte ändra inställningar eftersom alla andra sidor på nätet är bra som de är.)
Jag uppfattade att det här bara var ett test, men jag kanske uppfattade helt fel.
Om det är snyggt eller inte spelar egentligen ingen roll för mig. Det som är synd är att det är så besvärande för ögonen att jag inte orkar vara inne på forumet så länge som jag skulle önska. Får titta bort varje gång en ny sida öppnas för det skär i huvudet.
Det var så många som skrev i den andra tråden att de fått problem, så jag trodde den skulle ändras igen.
Men till frågan.
Är det detta som gäller nu eller kan det komma att anpassas??

Jag har också svårt för blått så jag hoppas också att det ändras. Det flimrar nästan i kombination med det ljusa.

Ja det är jobbigt. Det blir korta Bukebesök om det ska vara så här. Jag måste titta bort varje gång jag byter sida för att ögonen ska lugna sig.

Har läst hela den andra tråden igen nu. Hittade inget tips alls. (Tyvärr)

Ljuset är ju bra på alla andra sidor. Inte roligt att ändra inställningar hela tiden. Då ska det vara något som jag kan ha konstant i så fall.
Att vika skärmen funkar inte för mig. Ingen skillnad tråkigt nog.

Som jag skrev innan: Jag vill INTE ändra inställningar eftersom de är bra på alla andra sidor. Det blir inte roligt om man ska ändra inställningar fram och tillbaka hela tiden. Då ska det vara någonting som passar på alla andra sidor också.
Det är egentligen underligt. Så många olika sidor på internet som man (jag) besöker så har jag ändå aldrig upplevt att någon sida har påverkat mina ögon tidigare.

jag gillar inte heller de nya färgerna... Som du säger så är det inte skönt för ögonen. Blir väldigt trött i ögonen av att titta, och jag vill inte hålla på och ändra inställningar eftersom jag brukar zappa lite mellan olika hemsidor.

Nej man får helt enkelt vara inne på Buke lite kortare tid än vanligt, men det är bättre nu än med den isblå färgen som var först. Nu har det ändrats igen såg jag. Bakgrunden som kommer fram när man byter sida är ju lilablå nu. Även om det inte är vidare snygg så sticker den inte så mycket i ögonen i alla fall. (fast den grågröna var snyggare)
Hoppas de snart bestämt sig. Det är jobbigt när sidan ändrar utseende från dag till dag. (å vad jag saknar de färgerna som var innan)
Hepp! Nu är det inte lilablått längre. Nu var det mera gråblått. Det ändras friskt.

Bekvämast skulle det vara om man själv fick bestämma vilken färg man vill ha. Men det kanske är för mycket begärt och säkert skulle det aldrig vara perfekt för alla ändå .. :grin:
Har själv dragit ner ljusstyrkan på min skärm.

men det förstår du väl själv att han måste testa de olika färgerna för att se vad som funkar?
jag tycker att du klagar något enormt mycket, är det inte så att färgerna gör så ont att du svimmar så är problemet att färgerna är fula. jisses.

Det är jobbigt när sidan ändrar utseende från dag till dag.

Tänk vad olika vi är vi människor :rofl: själv tycker jag det är jättekul när Gunnar går igång med sina förändringar, spännande att öppna upp Buke och se vad som har hänt denna gången. :D

Ombyte förnöjer och slentrian är tråkigt.

men det förstår du väl själv att han måste testa de olika färgerna för att se vad som funkar?
jag tycker att du klagar något enormt mycket, är det inte så att färgerna gör så ont att du svimmar så är problemet att färgerna är fula. jisses.

Ha!. Ha! Nu måste jag skratta:rofl: Det var en intressant tolkning du gjort av mina inlägg.
Självklart måste man testa olika färger och toner. Det har jag aldrig sagt någonting om.
Sen ögonproblemet verkar du också missuppfattat helt. Svimma?? Det har du nog hittat på själv. Nej du har nog inte läst vidare bra. Har du dessutom helt missat det positiva jag skrivit?
Kommentarer om ändrade färger är ju önskvärt för moderator för att veta hur de uppfattas av oss här på forumet. Sen går det förstås inte att hitta färger som alla tycker om, men om det är färger som inte jag personligen tycker är snygga, det bryr jag mig inte ett dugg om.
Viktigt är att så många som möjligt tycker att sidorna är lättlästa och behagliga för ögonen. Det tror jag de allra flesta tycker.

Liknande trådar

Kropp & Själ Tycker det är vansinnigt intressant det här med färger och hur det påverkar utseendet på folk. Jag vill klä mig i mer färger, men känner...
2
Svar
21
· Visningar
4 087
Senast: gylle
·
Bukefalos Här kommer en lång rad med förslag till förbättringar och rättningar som jag samlat på mig undet mitt surfande här de senaste dagarna...
Svar
9
· Visningar
1 421
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama