Ska bli westernryttare!!!

C

CindyLou

Nu har jag bestämt mej jag ska bli westernryttare!
Har ridit mest travare och andra ponnyer i skogen hela livet men för för två år sedan bestämde jag mej för att utvecklas och gick på en ridskola för dressyrlekioner i en termin sedan blev jag med barn som nu är 16 veckor. Har letat efter häst sedan juli och varit och provridit lite olika: holländska importponnys,connemara, och två paint/welshkorsningar. Har inte vetat vad jag vill med min ridning dressyr eller western. Men den häst jag trivdes bäst med var just en av paint-korningarna dock hade den soleksem så jag avböjde även om jag blev förälskad. Har haft westernintresse i flera år och även min garagekille har blivit westernfrälst så som våran 4-åriga son och våran 16-veckor son (fast han vet inte om det än bara).
Har nyligen köpt en hästgård som skall byggas till hobbyranch, inga vita trästaket eller enbart eltrådstaket här inte!:p
Har ju egentligen inte tid för häst nu med hus utan badrum och värme (håller på och bygger men ska flytta in om 2-3 veckor).
Finns bara taggtrådshagar men de som sagt ska bytas ut. Men för engångsskull i livet har jag mer pengar än jag någonsin haft att köpa häst för även om det är förlite pengar för en tex Quarter. Sambon har sagt max runt 40.000 ev mer om utrustning ingår.
Men jag letar lite smått efter min framtida häst och nu har jag ju bestämt mej, det blir inriktning western!!!!:d

Sv: Ska bli westernryttare!!!

Det låter spännande med ett alldeles eget ställe. Hoppas du hittar din drömhäst snart. Välkommen till westernvärlden!

mvh Eva

Sv: Ska bli westernryttare!!!

Ja eget ställe med stall har varit en dröm länge efter har bott centarlt i villa! Tyvärr är huset lite litet (flyttat från 340 kvadrat till 70 +oinredd vind) men vad gör det när det finns tre hagar, stall med sex boxar, garage för 10 bilar så mina amerikanare får plats + min hästtransport som jag nyligen köpt för om man köper en häst så måste den ju fraktas hem oxå:rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 025

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka