sjukt marsvin?

A

aqua

nån som e duktig på marsvin?:confused:
Min ena lilla gris(ca 5 år) uppför sig konstigt...jag har i ett par dagar behövt tvätta av henne för magen + rumpan e helt indränkt i urin, utöver det är hon lite kletig i ögonen, men i dag när jag tittade på henne när hon var ute på golvet märkte jag hur vinglig och ovillig hon var till att röra sig, så nu börjar jag bli ordentligt orolig.
Ålders tecken? hon e ju rätt gammal, el är hon sjuk..
Hon har alltid varit lite klen, växte jätte långsamt och har en tass som e lite konstig+ att hon rör sig väldigt lustigt med rumpan rätt upp i himmlen och sträckta bakben.
tips nån, annars blir det vet om hon inte är bättre väldigt snart:(

Sv: sjukt marsvin?

jag hade åkt till en veterinär med henne.

Sv: sjukt marsvin?

Hon är gammal, och har säkert fått en urinvägsinfektion. Men du kanske hinner rädda henne om du får en tid hos veterinären imorgon och får Bactrim åt henne. Nu ikväll kan du ge henne ½ brustablett C-vitamin upplöst i kanske 30 ml vatten (ge det på tesked lite i taget) så lindrar du besvären för henne tills imorgon. Men dröj inte med vet.besöket längre än till imorgon!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 776
Senast: Jamtland
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 712
Senast: Nominous
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 684
Senast: sandrafors
·
Däggdjur Jag har ju skaffat två marsvin. Hanen har efter ett par dagar lugnat sig och är inte lika rädd längre, sitter kvar och tittar så länge...
2
Svar
20
· Visningar
2 568
Senast: MiiaLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar