Sjukt irriterad på försäkringsbolaget!

Sv: Sjukt irriterad på försäkringsbolaget!

Jag hade min kanin försäkrad i Agria (veterinärvård), och aldrig mer säger jag. Blev tvungen att åka in med henne ett par gånger, vad jag vet blev det aldrig några pengar därifrån. Idag skulle jag inte teckna en försäkring hos dem, pga allt strul som verkar vara hela tiden (även om en hel del verkar vara nöjda).

Hästen är försäkrad i Folksam. Har bara behövt utnyttja försäkringen en gång, men det var utan minsta lilla strul. Och vilkoren för min försäkring har förbättrats sedan jag tecknade den (även om premien också har höjts, förstås).
 
Sv: Sjukt irriterad på försäkringsbolaget!

*KL*

Jag undrar hur ofta problem med försäkringsbolag verkligen beror på bolaget eller helt enkelt har sin orsak i att djurägaren inte har koll på villkoren i sina försäkringar.
 
Sv: Sjukt irriterad på försäkringsbolaget!

*knapplån*

Vi övertog en A1-försäkring på en äldre häst, som dessvärre stod i Agria. Liten livdel och begränsad (belopp) veterinärvård. Försäkringen var obruten sedan minst 10 år tillbaka.

Trots det vägrade Agria kategoriskt att kännas vid något ansvar när veterinärräkningen trillade in hos dem. Det slutade med att vi stod utan både veterinärvård och livvärde när hästen var borta. Dessutom hade de mage att kräva en helårspremie för några månaders obrukbar försäkring.

Nej, hellre oförsäkrat än i Agria.
 
Sv: Sjukt irriterad på försäkringsbolaget!

*KL*

Jag undrar hur ofta problem med försäkringsbolag verkligen beror på bolaget eller helt enkelt har sin orsak i att djurägaren inte har koll på villkoren i sina försäkringar.

Nja min 1 åring som skadade sig hade varit försäkrad sen den låg i magen på stoet därmed även en Dolda fel försäkring och sen hade hon även Fullvetvård gamla A1 .

Mia
 
Sv: Sjukt irriterad på försäkringsbolaget!

Till oss hävdade Agria att skadan uppkommit innan vi tecknat försäkringen. Trots att vi hade rötgenplåtar som visade att så inte var fallet.

Vi fick varesig vet vård betald eller ut livvärdet. Hästen var försäkrad för 500 000.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 100
Hästvård Undrar vad ni har för erfarenhet av att överklaga ett beslut hos Agria? Vi har en häst som blivit ”utdömd” av veterinär. Veterinären är...
2
Svar
31
· Visningar
4 086
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 589
Senast: Lhas
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 045

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp