Sjukt föl?

rubytoo

Trådstartare
Tycker ni att det är stor skillnad på dessa föl förutom att det skiljer ca 2 månader.

Jag menar hull etc Den första är snart 3månader och den undre är snart 5månader

F080714003.jpg

E080714008.jpg

Sv: Sjukt föl?

Jag har ingen erfarenhet av föl förutom mitt på tre månader. Tycker du att den 5-månaders skulle vara större än det andra fölet eller? För dom är rätt så lika i storlek va?

Det är ju två olika typer på fölen och på olika bilder så det är svårt att se, det äldre fölet är överbyggt.

Den yngre tycker jag inte ser riktigt kry ut, faktiskt. Tråkiga kotor, framför allt.

Framför allt höger fram ser svullen och uppdriven ut. Om det beror på tillväxt, mask eller infektion vet jag inte.

Framför allt höger fram ser svullen och uppdriven ut. Om det beror på tillväxt, mask eller infektion vet jag inte.

Det är nog bara en synvilla på bilden för det är den inte i verkligheten :crazy:

Hon är helt ok i sina ben, men frisk är hon tyvärr inte :(

Symptom är lätt diarré ingen hosta eller näsflöde. Torr och fin i sina ben enlig vet idag (och igår) ohalt. Neg på parasitprov och jordprov (??) Dock förhöjda vita.

Det skall tas nya prov imorgon och de kan inte direkt säga vad som är fel.

Då får vi hoppas att det inte är något farligt och att diarén går över snabbt. =)
*håller tummarna*

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 678
Senast: Karro-Lina
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 751
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 426
Senast: Roheryn
·
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
697
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka