Sjukskrivning och intyg

Catsu

Trådstartare
Jag har varit sjukskriven en vecka sen gått tillbaka till arbete. Jobbat 4 dagar. Nu behöver jag sjukskriva mig igen. Behöver jag ett läkarintyg?
Någon som vet?

Har hittat denna information på flera platser och enligt detta behöver jag inte något sjukintyg?

Bifogade filer

• Screenshot_20220501-152658_Chrome.webp
    Screenshot_20220501-152658_Chrome.webp
    87,4 KB · Visningar: 69
Ja, du behöver läkarintyg. Det står ju där - 5 dagar i arbete krävs för att det ska räknas som ny sjukperiod.

Mvh/löneadm
Har hittat denna information på flera platser och enligt detta behöver jag inte något sjukintyg?

Liknande trådar

Skola & Jobb Är sedan 2 veckor sjukskriven för stress. Stress som uppkommit av jobbrelaterade saker - att i många år bli bortprioriterad och det...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 825
R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 053
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Jag har varit sjukskriven efter operation av en hand, sista sjukskrivningsdagen är i morgon. (Hade samma för andra handen i höstas, i...
Svar
7
· Visningar
612
Senast: Gnist
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 196
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar