Sjukskrivning och intyg

Catsu

Trådstartare
Jag har varit sjukskriven en vecka sen gått tillbaka till arbete. Jobbat 4 dagar. Nu behöver jag sjukskriva mig igen. Behöver jag ett läkarintyg?
Någon som vet?
 
Har hittat denna information på flera platser och enligt detta behöver jag inte något sjukintyg?
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20220501-152658_Chrome.webp
    Screenshot_20220501-152658_Chrome.webp
    87,4 KB · Visningar: 69
Ja, du behöver läkarintyg. Det står ju där - 5 dagar i arbete krävs för att det ska räknas som ny sjukperiod.

Mvh/löneadm
Har hittat denna information på flera platser och enligt detta behöver jag inte något sjukintyg?
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har varit sjukskriven efter operation av en hand, sista sjukskrivningsdagen är i morgon. (Hade samma för andra handen i höstas, i...
Svar
7
· Visningar
610
Senast: Gnist
·
Skola & Jobb Är sjukskriven sen en tid tillbaka (gått in i väggen pga överbelastning) sköter om stallet och hästarna som vanligt. Rider hemma men...
Svar
17
· Visningar
1 291
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 994
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Jag var sjukskriven under december månad pga. psykiska problem. Men när jag skulle börja jobba igen efter nyår blev jag sjuk fysiskt...
2
Svar
21
· Visningar
1 853

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp