Sjuklingen

Yhlva

Trådstartare
Min lilla kattunge är sjuk.
Det var han redan när jag hämtade honom för jag märkte redan på tåget hem att det bubblade fråns hans näsa.
Väl hemma var han fortfarande förkyld (tänkte först att han kanske hade blivit kall under resan), men han fortsatte att nysa och vara täppt i näsan.
Han hade även nysattaker så stora (gröna) snorlobbor flög ut.
Så ringde vet, de sa att man kunde prova nezeril för små barn.
Det hjälpte lite om vi minst använde det två gg per dag.

Sen åkte vi till vet. De lyssnade lite och sen fick vi antibiotika kur i 2 veckor.
Det hjälpte under tiden vi använde det, men direkt när vi slutade så började han direkt och hans ögon som hade runnit lite innan rinner katastroff mycke nu och det piper när han andas.

Så in till vet. igen. Då hade han lite feber tydligen.
Röngade för att se om det var lunginflamation, men det var det ej.
Sen tog de prover från näsan och ögonen.

Näsprovsvaret kom i fredags, han hade 3 olika bakterier i näsan, streptokocker.
Ögonprovsvaret har ej kommit.

Så nu går han på antibiotika igen( en annan sort) i hopp om att bli bra.

Sjuklingen Calle:
calli.jpg

Sv: Sjuklingen

Tack tack.
Jag hopps med, vill så gärna ställa ut honom i höst, så han måste friskna till nu.

Glömde skriva att han hade au på allt på vetrinärbesikningen som var 2 dagar gammal och ändå så var han sjuk :(

Låter som att det är något av kattsnuvevirusen i farten. De kan ligga latent och blossa ut vid stress tex. vid flytt men det brukar läka ut och katten blir frisk.

Hoppas lillen kryar på sig.

Tack det hoppas jag med.

Kan inte vara kul att gå runt och vara snuvig och ha svårt att andas pg av det.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 093
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 074
Senast: tott
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 943
Senast: Kilauea
·
Katthälsa Hej Min kära katt som just fyllt 11 började uppvisa tecken på att ha ont för en månad sedan. Hon har varit som en kattunge hela livet...
2
Svar
32
· Visningar
5 398
Senast: kratbran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar