sjuka barnkläder!

Sv: sjuka barnkläder!

Dottern smutsar ner sådana mängder med kläder varje dag (hon är en riktigt skitgris och får oftast bada ett par ggr/dag också numera..) att vi behöver många uppsättningar.

Var i Skaraborg bor du ? Vill du ärva av oss ? Har tex höga rosa gullegullgympaskor med hjärtan på (se bildtråden) som Eskil snart vuxit ur :D Står 24 i dem och är alltså som 22 :D Jag har köpt nya 25: or, men de är typiskt nog MYCKET större :smirk:

Mina ungar har stora uppsättningar och mycket "dagiskläder" för vi kan tvätta så sällan. Nyutrensat nu men det kommer ju fler tillfällen, de växer som ogräs på sommaren :p
 
Sv: sjuka barnkläder!

Vi bor utanför Vara... Vi ärver väldigt gärna kläder och skor :love::), bara de är i tillräcklig storlek! Just nu drar hon väl stl 86 i killkläder (vi går efter det måttet, annars blir det väl aldeles galet!:angel:) och 22 i paxskor (eftersom vi inte hittat några andra som passar ännu) Det vore ju verkligen kanon att få ngn att ärva av, det är ngt som vi verkligen saknar. Jag var ju först bland kompisarna med barn! (nåväl, den ända hittills, till och med!)
 
Sv: sjuka barnkläder!

Har Alma provat än :D ?

När jag plockade ihop grejorna så blev det också väldigt tydligt, hur stort plagget är har väldigt lite med lappen med en siffra på att göra :p
 
Sv: sjuka barnkläder!

jajamen!

Både gympaskorna och paxsandalerna fungerar fint, lite stora men det gör ju inget! Skönt, inga mer skoinköp den här säsongen! :D För dagen har hon även på sig en tiger-t-shirt, stor och rymlig! Tack så JÄTTEMKT! :bow:
 
Sv: sjuka barnkläder!

11528497.jpg


Hon var ute i trädgården förut då en dam i grasnnskapet kom förbi "Vad var det han hette nu igen? Jag hade precis för mig att det var en tös ni fick, men..." :angel:
(Ett smutsigt barn med blåmärken och skrapsår, stora blåa kläder som gräver i en rabatt, det MÅSTE väl vara en POJKE?! :D)
 
Sv: sjuka barnkläder!

*kl*

Nu har jag läst igenom hela tråden och jag hade ingen aning om att det var såhär i affärerna med storlekarna. (Jag har inga barn än.)

Men kompisen fick en dotter för 1 månad sen och när jag gick och kikade efter lite kläder i present till henne slog det mig att "vad synd att det inet bliev en pojke". Pojkkläderna är mycket finare än tjejkläderna. Det är BARA rosa rosa rosa! Gärna brunt och rosa i en kombination på precis ALLT! Usch inget direkt som föll mig i smaken. Och måste det vara volanger och blommor på allting?
Jag har iallfall bestämt mig för att mina framtida barn ska få killkläder i stora drag. Dessutom ska ev söner minsann ha långt hår. Helst likadant som Silverkedjans Eskil ;) Generna för det ligge på min och sambons sida som det ser ut nu. Både jag, sambon och min bror hade sånt hår. :banana:
 
Sv: sjuka barnkläder!

(Ett smutsigt barn med blåmärken och skrapsår, stora blåa kläder som gräver i en rabatt, det MÅSTE väl vara en POJKE?! :D)

Eller hur ?

Och en brunlockig söt i röd tröja med rosa hjärta på som köper armband (senaste passionen, vill ha de egna hårsnoddarna i fred så nu lockade jag med "äkta" träpärlor :D ) på stan - det är ju en flicka oavsett hur mycket man kallar honom Eskil och lillebror :p

Vidar hade förresten en hjärta-tröja idag också. Ljusblå som han gillar med coolt "metallhjärta". Han är pinnsmal och är 117 cm lång. T-shirten heter "Lindex for girls" och är lagom lång. Den är i storlek 152 :smirk:
 
Sv: sjuka barnkläder!

*kl*

Det är BARA rosa rosa rosa! Gärna brunt och rosa i en kombination på precis ALLT! Usch inget direkt som föll mig i smaken. Och måste det vara volanger och blommor på allting?

Var inne på Lindex i Karlskoga idag.

Det finns en MYCKET tydlig gräns för vad som är vad.

Har de verkligen gått ut med att de har en unisexkollektion :confused:

Det är en avdelning med plagg i blått, militärgrönt, grått och svart. Enstaka fler färger kan förekomma på "tuffa" tryck. Sedan en knivskarp men omarkerad gräns och på andra sidan är ALLA plagg faktiskt rosa och två-tre storlekar tajtare. Möjligen finns det enstaka inklämda röda och pastellfärger men de hänger under så de inte syns.

Absurt.

Det fanns en cool kill-t-shirt med glassar på som minstingen som är glassoman skulle gillat (de flesta var förstås lakritsglassar och ingen jordgubb, vad brukar tvååringar gilla mest :smirk: ) men jag ville bara inte handla där :eek:

Power to the parents - bojkotta skiten :devil:
 
Sv: sjuka barnkläder!

Var inne på Lindex i Karlskoga idag.

Det finns en MYCKET tydlig gräns för vad som är vad.

Har de verkligen gått ut med att de har en unisexkollektion :confused:
:

Nja de har kommit så långt att de har tagit bort Lindex för Girl/boy i kläderna från nyfödd till 122 och det står Lindes for Kids på ettiketten, men fortfarande hänger de på "sin" avdelning. Men sen har de även "Young girl/boy" och där är ettiketterna kvar... De kläderna finns från 116 på tjej... och där finns även de omtalade shortsen, de bara måste vara felslydda... Inte ens Elin som är pinnsmal så andra byxor ramlar av henne kunde ha dem...
 
Sv: sjuka barnkläder!

Nja de har kommit så långt att de har tagit bort Lindex för Girl/boy i kläderna från nyfödd till 122 och det står Lindes for Kids på ettiketten, men fortfarande hänger de på "sin" avdelning. Men sen har de även "Young girl/boy" och där är ettiketterna kvar... De kläderna finns från 116 på tjej... och där finns även de omtalade shortsen, de bara måste vara felslydda... Inte ens Elin som är pinnsmal så andra byxor ramlar av henne kunde ha dem...


jaså så det var alltså inte bara jag som var gnällig :D
 
Sv: sjuka barnkläder!

Var på lindex i veckan och bestämde mig för att kolla det här med att grabbkläderna i en storlek är större än tjejkläderna i samma storlek. Och ni har rätt det är det. MEN jag letade också upp några andra tröjor, i samma storlek, fortfarande och kollade och då var de lika stora. Den tröjan som var mindre än grabbtröjan var "bara" kortare, inte smlare.

Alltså drar jag slutsatsen att det faktiskt finns kläder på lindex som är sånna kläder som ni vill ha, lika stora i samma storlek alltså.

Jag FÖRSTÅR att ni reagerar när det är skillnad, men vad jag itne förstår är varför det retar er så mycket? Som silverkedjan skrev, och som jag också skrivit, bojkotta skiten! Köp det ni gillar och skit i resten! Det gör jag! Om alla gjorde så så skulle det ju inte funka för klädkedjorna att sälja sånt....
 
Sv: sjuka barnkläder!

Var på lindex i veckan och bestämde mig för att kolla det här med att grabbkläderna i en storlek är större än tjejkläderna i samma storlek. Och ni har rätt det är det. MEN jag letade också upp några andra tröjor, i samma storlek, fortfarande och kollade och då var de lika stora. Den tröjan som var mindre än grabbtröjan var "bara" kortare, inte smlare.

Alltså drar jag slutsatsen att det faktiskt finns kläder på lindex som är sånna kläder som ni vill ha, lika stora i samma storlek alltså.
.

Men jag tycker det är trevligt att tröjan räcker tillräckligt långt ner.

Har flickor kortare överkropp än killar ?

Vidar 117 cm har som sagt en t-shirt stl 152 för att den ska räcka lagom långt så den inte glappar i midjan. Det står "Lindex girls" i den :smirk: Hur mycket navel den visar på en tjej som verkligen är 152 cm lång vill jag inte tänka på :(
 
Sv: sjuka barnkläder!

Jag menade itne att det är trevligt att den är kortare det var därför jag skrev ordet bara inom " ". Menade bara att den inte var slimmad. Sedan skrev jag ju att det ju FINNS tröjor som är lika stor i samma storlek och att jag utan problem skulle köpa dem för jag vill itne att mina barn visar magen, oavsett kön:D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Kamera i stall

Omröstningar

Tillbaka
Upp