sjuka barnkläder!

emma74

Trådstartare
sprang in en snabbis på lokala lindex - har ju gnällt på att deras byxor är sååå smala och såg till min lycka att de hade ett par rosa jeans som faktiskt såg lite stora ut - gick fraa för att kolla storleken - tänkte om det var ett par 98 så kunde jag ju för en gångs skull ta strl 92 och få ett par byxor som passade rent längdmässigt till dottern alt. ta dem och ha för tillväxt till hösten...

det var ett par shorts i strl 122 !!!!

de var så smala att min supersmala son (som jag brukar köpa shorts till i ännu mindre storlek till fast han är 128 cm lång) inte skulle få på sig dem!!!

vad är fel på världen???!!!
 
Sv: sjuka barnkläder!

Det är verkligen så himla svårt med barnkläder... Jag har å andra sidan helt tvärtom problem till mina döttrar, de är 4 och 6 är långa och smala och absolut obefintliga rumpor, alla byxor som passar på längden passar inte ens i magen med skärp på, det blir så knöligt å veckigt så de vill inte ha det, det enda som passar bra är mjukisar med dragsko i midjan så att man kan justera vidden själv...(Vänta bara tills ni kommer i tonnåren å blir som mamma över rumpan brukar jag tänka när dom gnäller:devil: :rofl: )

alla barn är så himla olika och de växer ju olika i omgångar me... borde ju finnas olika sorters storlekar tycker jag, men förresten är inte D-varianten bredare?
 
Sv: sjuka barnkläder!

jag vet att det är jättesvårt att hitta kläder till smalisar med och om du tycker det äe svårt till tjejjer så var glad att du inte har en kille - min son drar strl 128-134 på längden och jag köper shorts i strl 116 som jag ändå får dra åt den ställbara resåren i - plockade undan ett par shorts i strl 104 (!!!) som fortfarande passade i midjan men såg löjligt korta ut...

kan tipsa om jeansshortsen på Lindex om du har smala tjejjer för jag trodde som sagt att det var ett par jeans passande min högst normalviktiga 2-åring...

D-storlekar har jag aldrig sett i storlekar för så små barn och definitivt aldrig på "mitt" lindex (men jag börjar tro att de inte tar in hela sortimentet faktiskt) en gån när jag hade fått ett par jeans som var lagom i midjan men en dm för långa=dottern skulle aldrig kunna ha dem så försökte jag byta - detfanns inte ett endaste par jeans i affären på tjejsidan som fungerade alla var supersmala - och eftersom hon ärver så mycket kläder från sin storebror så ville jag faktiskt ha något "gulligt tjejjigt" - tycker det verkar sjukt att det inte ska gå att hitta kläder om man har ett barn som ligger på så normalkurva man bara kan vad gäller vikt i förhållande till längd...

så jag handlar oftare på HM - men den enda lokala affären med barnkläder i vår stad är lindex...
 
Sv: sjuka barnkläder!

Va?? Jag har en helt annan uppfattning. Min smala son kan inte ens ha Lindex smal-kollektion :crazy:
 
Sv: sjuka barnkläder!

jag har börjat misstänka att "mitt" lokala lindex bara tar in smala tjejkläder och normala/breda killkläder... för jag hittar inget "smalt" till killar och "normalt" till tjejjer... och har därför inte kollat på "stora" lindex i Västerås... jag handlar mest på HM och byxor när jag hittar något som verkar passa... lindex har inte mjukisbyxor över strl 122 (hos oss i alla fall)

men som sagt - de där smala tjejshortsen skulle inte ens sonen komma i :eek: - och är det smalt!
 
Sv: sjuka barnkläder!

Ursäkta en idiot :o men varför i hela friden HANDLAR ni på så usla ställen?

Man vill väl inte STÖDJA en kedja som bara tycker att flickor ska vara anorektiska med gullegullkläder och pojkar tuffa oversizade med superhjältetryck :confused:

SJÄLVKLART fortsätter de med sitt sortiment om folk handlar där :mad:
 
Sv: sjuka barnkläder!

Va?? Jag har en helt annan uppfattning. Min smala son kan inte ens ha Lindex smal-kollektion :crazy:

Det är precis samma problem för min yngsta dotter och son; smala med stora problem att hitta byxor som passar i midjan och längden samtidigt! :confused:
 
Sv: sjuka barnkläder!

Ursäkta en idiot :o men varför i hela friden HANDLAR ni på så usla ställen?

Man vill väl inte STÖDJA en kedja som bara tycker att flickor ska vara anorektiska med gullegullkläder och pojkar tuffa oversizade med superhjältetryck :confused:

SJÄLVKLART fortsätter de med sitt sortiment om folk handlar där :mad:

men det gör jag ju inte! jag går in för att det är den enda klädaffären i hålan jag bor i!!! men sen blir jag sur och går därifrån!
 
Sv: sjuka barnkläder!

hihi !

Jag går inte ens in :p Tradera är mycket enklare :idea:

Eskils molo-byxor av trikåtyp är långa och smala förresten. Och på Gekås i Ullared har jag hittat en del med plats för "normalmulliga" barn.
 
Sv: sjuka barnkläder!

har inget körkort så jag kommer ju ingenstans - handarr så mycket jag kan på nätet - och ica maxi när vi handlar mat - C får panik när vi ska handla barnkläder....
 
Sv: sjuka barnkläder!

Det är precis samma problem för min yngsta dotter och son; smala med stora problem att hitta byxor som passar i midjan och längden samtidigt! :confused:
Nej, därför handlar vi nästan aldrig där. Men t ex JC har jeans som min smala son kan ha. Fast det svider ju lite när 400 kronorsjeansen inte hinner bli en vecka gamla innan det är några hål efter cykelövning :crazy:
 
Sv: sjuka barnkläder!

hihi !

Jag går inte ens in :p Tradera är mycket enklare :idea:

Eskils molo-byxor av trikåtyp är långa och smala förresten. Och på Gekås i Ullared har jag hittat en del med plats för "normalmulliga" barn.
Ja, men ibland vill man ju klämma lite på kläderna också så man vet hur mjuka de är ;)
 
Sv: sjuka barnkläder!

Ursäkta en idiot :o men varför i hela friden HANDLAR ni på så usla ställen?

Man vill väl inte STÖDJA en kedja som bara tycker att flickor ska vara anorektiska med gullegullkläder och pojkar tuffa oversizade med superhjältetryck :confused:

SJÄLVKLART fortsätter de med sitt sortiment om folk handlar där :mad:

Eller oxå kan man skriva grininga mail till ledningen... Jag har inte kommit mig för att göra det än, men det ligger ett brev som jag filar på... :angel:
Men som sagt, man vill klämma lite, och ialla fall jag har inte riktigt råd att köpa alla kläder där jag vill köpa dem... Så jag köper en del på tradera, en hel del L & B, lite Me & I med både :eek: och :love:
Men sen får jag fylla upp med lite billig skit oxå bara för att ha lite ombyten. Speciellt sommartid gör mina ungar av med kläder i rask takt...:angel: Och för att jag inte ska behöva tvätta jämnt, så får man fylla på.

Men jag har protesterat i kassa en par gånger, talat om att det är till dottern när de undrat om jag vill had badbyxorna i paket osv
 
Sv: sjuka barnkläder!

Fast jag fattar inte detta.. Handlar barnkläder på både HM och Lindex och har inga som helst problem att hitta bra kläder i rätt storlek åt min normalt byggda 5½-åring..

:confused:
 
Sv: sjuka barnkläder!

Fast jag fattar inte detta.. Handlar barnkläder på både HM och Lindex och har inga som helst problem att hitta bra kläder i rätt storlek åt min normalt byggda 5½-åring..

:confused:

Inte jag helelr faktiskt:confused: Och jag har ändå en normal kille och en pinnsmal kille och korta ben har de båda.

Jag är lite trött på det här gnällandet också. OM lindex och hm är så jäkla dåliga så köpa kläder nån annanstans! :confused:
 
Sv: sjuka barnkläder!

så du tycker det är OK att en stor klädkedja inte ens tillverkar kläder till normalvikiga flickor? vilka signaler sänder det till dem när de växer upp? att de ska banta? att de inte duger som de är? att de ska ända på sina kroppar... ursäkta men JAG TYCKER ATT DET SUGER!!!!!

skulle du tycka det var roligt i fall DIN dotter om några år (ja för tiden gå faktiskt så fort) drabbas av ätstörningar? för att folk tycker att flickor ska vara smala?

det är det som är problemet - inte att det inte finns kläder att köpa!!!!!
 
Sv: sjuka barnkläder!

Men vad finns det för andra ställen som är relativt billiga som inte går efter idealet att tjejer ska vara smala? Nu är min dotter smal i dagsläget, men jag blir fortfarande störd av modet som finns att 3 åringar ska gå runt i linnen som är så korta att de visar magen, självklart köper jag dem inte, men jag blir arg för att de finns!
 
Sv: sjuka barnkläder!

Det där irriterar jag mig mer på, hur kläderna är utformade.
Min tjej har ju fått gått över på "storbarnavdelningen" nu, och det är ju omöjligt dels att hitta något som inte är "finkläder" och de är alltid utformade så att jag knappt ens själv skulle vilja ha dem.

Men en sak funderar jag lite på när man håller på och säger "normalviktig" osv, har barnens normalvikt ökat?
Tycker det finns jättemånga tjejer runt 8-9 år som JAG anser är småmulliga, men som räknas som helt normalviktiga... När JAG var liten var de småmulliga, numera normala, tjejerna (och killarna för den delen, samma sak där) ansedda som tjocka... :crazy:
Bra att de anses vara normala, men det är väl inte bra om vi har höjt gränsen för övervikt.. speciellt inte i vårat samhälle.
Bara en tanke.

Handlar tyvärr en liten del på K.A och Lind. men då för att de är de enda kedjorna som finns i stan med normala priser.
Får kläder av kompisar till sonen så har inte tänkt så mycket på kläder på sistonde, men nu till dottern måste jag börja köpa så då är man utsatt för det igen.
Vill inte köpa på tradera. Låter kanske snobbigt vad vet jag, men jag vill inte köpa begagnade kläder, lånar/får gärna av kompisar, men jag gillar inte kläder som jag inte vet vem som har haft.. löjligt, jag vet, men sådan är jag.
 
Sv: sjuka barnkläder!

"normalvikt" grundar jag på att min dotter ligger mitt på "normalkurvan" på BVC på både längd och vikt däremot både väger hon mindre och är lite kortare än andra i hennes ålder men om man ser förhållandet längd/vikt...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Kamera i stall

Omröstningar

Tillbaka
Upp