Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken otrolig kunskap om barn....
Barn ska inte "bantas". Barnen ska isf ges rätt kost, inte "bantas" ett barn ska inte gå NER i vikt utan växa ikapp sin vikt.
*kl*
Vill bara inflika att Lindex numera inte har någon "slim fit"-kollektion, enligt butikschefen på min lokala butik så var inte efterfrågan på dessa plagg tillräckligt stor.
Jag har iaf inte uppfattat att Lindex har extremt små storlekar, tycker att HM i så fall har mindre storlekar.
Smiter in från U
Jag förstår verkligen om man blir upprörd över att en klädkedja har smala storlekar som normalbyggda barn inte kan ha, men precis som det finns kläder för mulligare måste det finnas kläder för smalare barn också.
Mellan kanske 4 och 9 års ålder var jag väldigt smal, och kunde bara handla kläder på en affär, JC. Kläderna från H&M, Lindex och KappAhl satt i princip inte kvar. Och jag var inte ensam om det, många av mina dåvarande kompisar hade samma problem. När de gjorde om JC-storlekarna så att de blev bredare stod vi där och kunde inte köpa kläder på vanliga kedjor längre.
Det är ju olyckligt att den enda kedjan som finns i din närhet har smalare storlekar än de andra affärerna, men det måste ju finnas något för de smala också (även om man kan tycka att det borde räcka med en kollektion, och inte hela barnsortimentet). Det innebär kanske att föräldrar tar illa vid sig och uppfattar det som att affärerna gör för små storlekar för att idealet är att vara smal. Jag tror inte att det är tanken när det gäller små kläder, men det finns efterfrågan på smala kläder och så länge efterfrågan finns kommer det att säljas. Det finns ju affärer som har både normalsmala och bredare kläder, det är väl inte mer än att man håller sig till dem?
Det är skitsmart att få kläderna i små brev i lådan
Och som brevbärare tycker man om de som är traderafreak.....
*inlägg nr. 1000*
Mina normalstora, normalhullade döttrar måste vara 2 unikum då, eftersom de alltid kunnat ha kläder från Lindex och HM...
Som traderafreak man sin brevbärare
Inte ligger någon av dem mitt på kurvan och de är inte lika varandra i kroppsbyggnad eller längdmässigt heller.
så min normalstora tvååriga dotter måste alltså banta för att hon är född tjej? eftersom hon utan problem kan ha killkläderna men måste gå upp en eller två strl på flicktröjorna och inte kan ha några byxor alls - av de kläder som säljs på "mitt" lindex... vilken härlig dubbelmoral och det synsättet skapar ju inga snedvridna kroppsideal...
Jag är så trött på allt rysch-pysch, rosa o gulligull så jag har faktiskt gått över till en del pojkkläder till min 3-åriga dotter. Bla så är HMs pojkjeans för 99:- helt utmärkta, passar längre, sitter jättefint och ffa skönt!
Min sexåring vill ff helst bada naken*KL*
Något som är SJUKT är väl bikinisar till 6månaders???
Jag spyr på det. Fy vad sjukt. Inte fan har 6månaders tuttar!
Min dotter (2år) behövde nya badbyxor...väl i affären insåg jag att det tydligen är trekantsbikini som gäller! Hallå? Till en 2-åring?
Never! hon fick ett par sjyssta "kill"-badbyxor & ärvde 2 baddräkter.
Håller med silverkejan om Tradera! Tradera regerar! Superfina kläder till sjyssta priser, köper gärna retro & unisexplagg (även om dotterns garderob svämmar över av "söta" rosa plagg.....vet inte vart mitt genustänkande tog vägen...)
Jag tycker det är astronomisk skillnad i storlekarna hos de tre största kedjorna som för barnkläder. Mest normala har HM, sen kommer Lindex och Kappahl slutade jag handla på för 9 år sedan då jag tröttnat på att byta tillbaka kläder som mina barn kunde tälta i fast jag köpt den storlek de borde ha efter den längd de var uppmätta till...Mina normalstora, normalhullade döttrar måste vara 2 unikum då, eftersom de alltid kunnat ha kläder från Lindex och HM...