Sv: sjuka barnkläder!
*kl*
Jag är ledsen att flera här inte hittar kläder till sina barn på lindex och hm- jag har tre barn och ALLA tre har kläder från hm, lindex och kappahl. Vad jag har sett än så länge på pojkkläderna så kan man spänna in dem i midjan så att de passar både smala och breda barn. Tröja passar exakt efter storlek på barnet oavsett om de är spinkisar som Eric eller lite grövre, som Isaac.
Elin är 6 månader, men hennes kläder är än så länge som pojkarnas. Vad jag har märkt är att de faktiskt är lite stora i midjan i byxor, i hennes storlek. Än så länge har jag inte sett att man kan spänna in dem utan man får helt enkelt använda livrem ( avskyr ordet skärp så alla i min lilla familj använder livrem
) för att hålla uppe byxorna på tösen. Elin vägde 7 kg och var 64 cm lång vid fem månaders ålder... Hon ligger alltså ÖVER medelkurvan enligt bvc.
Överlag tycker jag att kappahl har mycket kjolar, korta tröjor och kläder med blommor på, medan jag inte har upplevt det på samma nivå på de andra ställena. Hm har ju mycket rosa men med disneyfigurer på och lindex kör mycket med bamse, även om en hel del flickkläder är blommiga, vilket jag inte gillar. Blommor har jag i fönster här hemma och vill inte ha det på mina barn. Så jag köper inte de plagg jag inte gillar.
Det jag reagerar på eller mot, i den här tråden, är just gnället. Jag avskyr polarn och pyret kläder för det mesta där är Randigt och bajsbrunt, så jag köper inga kläder där, jag går inte ens in och kollar... Pojkarna har aldrig haft plagg därifrån men Elin har då hon fått några, däribland en jättefin tröja med pojkar och fotbollar på. I vissa lokala affärer här säljs det barnkläder, jag har köpt enstaka kläder där, men gillar inte de kläderna alls egentligen, de jag har köpt har liksom varit utöver det vanliga hos dem..... Dessa kläderna är BILLIGA så ni som inte gillar lindex tex kan kanske kolla typ på ica maxi och sådana affärer för jag gissar på att skåne inte är ensamt med dem. Någon uttryckte att hm och lindex är billigt skit, de här på typ ica maxi är billigt skit, men finns liksom inte korta tröjor och rosa utan mer neutrla kläder passande alla.
Om man nu inte gillar lindex och det är den enda butiken med kläder där man bor så kankse man måste åka liiite längre än hemmavid för att köpa det som duger åt en??? För har jag verkligen helt fel när jag tycker att det lättaste sättet att göra något åt de här korta tröjorna och smala storlekarna är att ge 17 i att köpa de kläderna?? Om ingen eller få köper dem så finns det ju ingen marknad för dem så då där de väl ut? Jag förstår ju inte resonemanget att man MÅSTE köpa billigt skit som man itne tycker om för att affären är enda i den staden och man inte har råd att köpa dyrt märke. Eller hur det nu var.
Bikinisar och kjol till bebisar förstår jag inte mig på... så jag köper lite klänningar och så blir det badbrallor till tösen!!! Nu har hon just fått en sån solskyddsdräkt, men hon har några badbrallor från storebrödrarna som hon snart växer i! Ett par med spindelmannen och ett par med fiskar på....fina va?
Förresten. Anorexia tror jag inte att något av mina barn får då jag inte är smal själv och ingen i min familja haft någon sådan sjukdom. Vi försöker äta nyttigt men går inte till överdrift och kan VISST ta en kaka ibland. Men det är klart, jag kan ju få tre barn med anorexia efter som jag köper normala kläder på lindex, vem vet. Tror ni det hjälper att klippa av lappen där det står lindex på?