Sjuk valp? (Långt)

HeddaVovven

Trådstartare
Min syster köpte för ett par veckor sedan en cavaliertik som nu är ca 13 veckor om jag inte minns fel. Valpen har varit busig, lekfull och orädd precis som en valp skall vara ända från början.

I torsdagsnatt hade valpen svårt att kissa och det kom även blod i urinet så på fredagen bar det iväg till veterinären. Han trodde det var urinvägsinfektion och valpen skickades hem med antibiotika. Detta verkar ha hjälpt och valpen kissar nu som vanligt. Syrran tycker dock att hon är tröttare än vanligt, idag har hon tex sovit nästan hela dagen.

Sedan några dagar tillbaka har valpen också börjat halta. Hältan flyttar sig mellan olika ben och ibland haltar hon inte alls. Valpen skall till veterinären igen i veckan för vaccination så hon skall fråga då vad det kan vara.

Idag efter att valpen varit ute en stund på gården blev hon plötsligt helt konstig när hon kom in. Hon gömde sig under bordet och skakade och gnällde. Detta höll i sig en stund men sedan var hon som vanligt igen.

Vad tror ni kloka buke-folk om allt detta? Syrran börjar oroa sig för att valpis är allvarligt sjuk på något sätt. Någon som har några ideer? Ska vi vara allvarligt oroade eller beter vi oss som hönsmammor?

Sv: Sjuk valp? (Långt)

Uppdatering:

Tydligen hjälper antibiotikan bara till viss del då provsvaren visar att hon hade kolikbakterier också. Hon har nu fått ny medicin. Kanske detta kan förklara hennes underliga beteende?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
5 343
Senast: regina11
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 516
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
22 331
Senast: kolblakkur
·
Hundhälsa Vi har en 9 månaders jämthundstik som har blivit sjuk men vi vet inte vad som är fel med henne. Det började i november då vi skulle...
Svar
1
· Visningar
1 295

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka