Sjuk kisse, vad kan det vara?

Hazel

Trådstartare
Mamma ska åka in med en sjuk kisse i eftermiddag. Det är inte vår egen och det verkade jättesvårt att få tid hos vet :( men nu har dom fått tid kl 15 iaf.

Katten är en innekatt, 4 år gammal. Kastrerad hankatt

Äter inte, dricker bara jättelite, andas fort och pupillerna är utvidgade. Den verkar stel och liksom "slapp" reagerar knappt när mamma plockar upp den och den gillar inte att bli upplockad i vanliga fall. I gårkväll verkade han fräsh säger ägaren

Jag tyckte det påminde en del av när en av våra ramlade ner från trappräcket. Då behandlades han för chock.

Sv: Sjuk kisse, vad kan det vara?

Kan mkt väl vara chock.Hur gick det för er?

Sv: Sjuk kisse, vad kan det vara?

Kissen verkade ha en infektion. 40 graders feber, men skickades hem med antibiotika. Det togs en del prover och röntgades, proverna skulle dom får reda på idag om jag inte missminner mig. Vet tyvärr inte hur kissen mår idag

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
850
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag behöver hjälp med vår Loke nu. I somras hade vi katterna ut lite på altanen. Visade sig då att det går en hankatt i området som...
Svar
4
· Visningar
1 755
Senast: cirkus
·
Övr. Katt I februari blev vi tvungna att ta bort ena katten akut. Kvar blev min kisse som fyller 15 i år, hon har aldrig varit ensamkatt (överlevt...
Svar
8
· Visningar
1 129
Senast: Crossline
·
Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten...
2
Svar
24
· Visningar
4 421
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar