Sjuk jordgubbsplanta?

gul_zebra

Trådstartare
Har en del jordgubbsplantor. Allihop ser pigga och glada ut (nåja) utom den här.

jordgubbsplanta.jpg

Jag har ingen koll på växter what so ever... Vad är fel? Är nånting ens fel? Och vad gör jag då åt det?

Det enkla svaret är att snabbt ta bort den så den inte kan smitta andra om det nu är någon sjukdom den har!

Vill du kan du ju plantera den för sig på något ställe där den absolut inte kommer i kontakt med de andra. Se om den tar sig.

Fast jordgubba brukar ju reva sig så man får mer än gott om nya plantor. Det är ingen stor förlust att hiva iväg en.

Tack för svar!
Hade en här idag som tog en titt, tydligen står den för blött... Provar vattna mindre och se vad som händer. Den står i samma låda som två andra plantor men jag har utöver det 9 plantor till som den inte har någon kontakt med så jag chansar och låter den vara kvar tillsvidare :)

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
423
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 751
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 101
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Vid husknuten har jag ett gäng krukor och byttor med träd, buskar, perenner och lite annat. Det har börjat spira. Jag är och tittar där...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
5 793
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar