Sjuk i covid, när söka vård?

ASKAPLASKA

Trådstartare
Insjuknade i covid i söndags natt och blir bara sämre. Är rätt ok med andningen när jag är helt stilla men så fort jag rör mig det minsta blir det desto värre, det piper och väser och är tungt både in och ut.
Hur vet man när man syresätter sig för dåligt?
Är för dålig för att sitta på vc/akuten och vänta i 8 timmar och för frisk för att bli intagen direkt.
Inga bakomliggande sjukdomar och vaccinerad med 3 sprutor...
 
Insjuknade i covid i söndags natt och blir bara sämre. Är rätt ok med andningen när jag är helt stilla men så fort jag rör mig det minsta blir det desto värre, det piper och väser och är tungt både in och ut.
Hur vet man när man syresätter sig för dåligt?
Är för dålig för att sitta på vc/akuten och vänta i 8 timmar och för frisk för att bli intagen direkt.
Inga bakomliggande sjukdomar och vaccinerad med 3 sprutor...

Det här är en fråga för 1177/VC, inte gissningar på buke.
 
Ja typ
Så länge jag inte flåsade när jag pratade
Ok. Jag flåsar så fort jag reser mig.
Jag sjukt svårt prata när jag ringde 1177 och blev inskickad direkt.
Kunde alltså prata med bara typ på inandning (för mig det står tal-apné i journalen)
Tack för svar, det är sånt här jag undrar över.
Var detta vid vila eller rörelse? Jag blir sån så fort jag rör mig.
 
Men ring igen då? Känns helt livsfarligt att gå på de beskrivningar som ges i tråden. Har sett flera svårt sjuka C19-pat med urdålig saturation som inte har problem att prata, det är inget bra kriterium.

/Läk
Jag ringde men de kunde inte svara på mina frågor, därav att jag frågar vitt och brett då jag som jag skrev innan inte har kraft att sitta på nån mottagning och anser mig vara för frisk för ambulans el liknande.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 652
Senast: manda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 151
Senast: manda
·
Kropp & Själ Får man starta en ”tolka mina Covid-symptom”-tråd? Har försökt ringa 1177 i två dagar nu men det går verkligen inte att komma fram, och...
2
Svar
28
· Visningar
4 082
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Öppet brev till dig tidigare helt friska person mellan 20-40 år. Har du hosta? Feber? Känns det tungt att andas? Då kan du har...
2
Svar
28
· Visningar
5 213
Senast: CarEr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp