själv i hagen

K

krristin

är det någon som har ett smart tips på hur man kan lära hästen att vara ensam i hagen..min häst blir helt tokig när han blir lämnad ensam vilket är jobbigt eftersom jag bara har två hästar och inte vill ta in båda på samma gång alltid..när han har sprungit runt ett tag så hoppar han över eller springer igenom stängslet så jag kan inte bara låta honom vara heller

Sv: själv i hagen

Det är svårt att lära dom det när dom är äldre... hur gammal är han??
Jag hade mitt sto (nu 5 år) ensam en del när hon var mindre för att lära sig och det är inga problem nu.

Men oavsett om man lär dom eller inte måste dom vara lugna och trygga i sig själv för att det ska gå.

Sv: själv i hagen

jag har aldrig varit med om att någon utav mina hästar inte kunnat vara ensamma i hagen..denna hästen har jag inte haft så länge men tycker det är bäst att lära honom redan från början..han är 12 år gammal så han e ju inte ung precis.
jag har el i tråden men det bryr han sig inte om när han är ensam..han sticker aldrig annars..
jag tänkte prova att ta in den andra hästen och hålla fast honom ute i hagen tex leda runt honom o så tills han lugnat ner sig..någon gång borde han ju lära sig..

Liknande trådar

Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 244
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 709
Senast: Freazer
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
592
Hästhantering Min häst visade idag att han har grov separationsångest på tävling när hans hagkompis är på samma tävling. Det är inget beteende han...
Svar
8
· Visningar
1 524
Senast: Ajsing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV