Sitter det rätt?

H

HoppFantasten

Hej, red med stallägarens kandar igår bara för att prova.
Tänkte bara höra om det ska sitta såhär? Ska stången högre upp?
KOmmer rida med det en gång till om några veckor så jag tänkte bara dubbelkolla.
Tacksam för svar! Mvh HF

8502913.jpg

8502912.jpg

Sv: Sitter det rätt?

Sitter verkligen betten i samma rem på båda sidor? Det ser ut som att på högersidan sitter bridongen i nackstycket och stången i den lösa remmen, och tvärtom på vänstersidan? :confused:

Stången ska upp en bit, där den hänger nu ser det ut som att den skulle skramla mot tänderna.

Hmm det ser konstigt ut på bilderna, men de sitter i samma.
Jag kände efter och tänderna låg en bra bit från stången, minst 2 fingrar. Men kan sätta upp den ändå och prova..

stången skall upp och kedjan skall inte vara snurrad, den ser ut att var det på bild 1.

men på första bilden har du bridong (ser ut som att det är lite väl stora ringar på det bettet....(Bridongringens diameter får vara max 8 cm) i träns sidostycket och stången i extra nackremmen. och på bild nr.2 har du tvärtom!

lycka till!

okej ska flytta upp den nästa gång, det är inte min bridong nästa gång kommer jag ha mitt eget, smart som jag var kom jag på efteråt att jag kunde bytt till hennes.. :p

Hmm ska dubbelkolla imorgon men jag har för mig de satt i rätt båda.. men bra att ni såg det iaf.. :)

Liknande trådar

Utrustning Har ridit i stallägarens gamla County connection senaste halvåret. Den ligger bra och både jag och hästen trivs. Har letat sen dess...
Svar
2
· Visningar
434
Senast: Kristall10
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 447
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
466
Senast: Ponylove
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 475

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar