Sv: "sittbensvärk"
ett par carniforlian riding thights är på införskaffa listan, ska köpas för julklappspegarna.
har provat massor med sadlar, bla när jag letat själv, på ridskolans hästar, kompisars hästar osv. har hittat en syntet dressyr som faktiskt är bra, bara det att jag får ont i knäna istället av den och de flesta andra engelska sadlar
har även haft problemet att midjan i de engelska varit för smal, men upplever inte det problemet i westernsadlarna..
jag är lite töntig och har dubbel moral, jag har typ lite fobi mot fårskinn.. vat inte varför, kan inte ta i det
iof har jag lite svårt att ta i levande får med...
har provat att ha 3par byxor, sitta på en westernpad med ridgjord ( inga stigbyglar såklart!) och ändå fått ont i skritt efter en stund.. gillar att rida barbacka men är rädd att mina sittben ska sticka i ryggmusklerna så har filt/pad då.
rider bara i enstaka tillfällen med sadel...
när jag var på hööks hittade jag en anti-glid/stötdämpande pad som man ska ha under sadeln.. tyckte den verkade mysig, sen måste man ju vara lite pysslig för att få den att stanna på sadeln... vilket jag verkligen inte är
har fått reumatism-tabletter utskrivna av min skolläkare utan utredning, men tycker inte att de hjälper.. har fått remiss till ortoped men inget händer...
även när quarterhästen joggar så känner jag hur det "maler" i rumpan