Saara_

Trådstartare
Håller på nu att rida en häst som både har rätt stora gångarter, rör sig mycket genom ryggen och som är väldigt känslig för taktändring då han har många nyanser av traven ,vilket jag tycker är super men svårt ibland spec när jag ska sitta ner i traven. Sitter inte och kniper någonstans men blir stundtals lite spänd i ländrygggen så försöker verkligen träna bort de.

Brukar rida några minuter utan stigbyglar och sitter bara ner kortare stunder så hästen inte ändrar takt och blir ostadig.

Undrar om någon/ra har tips att komma med? både på ryggen och avsuttna övningar :)
 

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 664
Senast: AbCdE
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 983
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 486
Träning Hej, jag är 18 år och just nu tvivlar jag så mycket på mig själv och min ridning . Mitt självförtroende är inte alls bra just nu och ser...
Svar
12
· Visningar
1 846
Senast: Bonica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp