Sv: Sitsproblem i galopp.
Ojojoj, vad jag känner igen mig... Jag får jobba på min sits VARJE gång jag rider... Jag har lätt för att skjuta ifrån med tårna och då lättar jag ju självklart med ändan och jag blir spänd och stel... kan inte sitta ner i travet utan studsar upp och ner som en riktig "guttaperka"
och när då halvblodskamelen bestämmer sig för att "jävlas " lite med jag sitter jag framlutat och försöker balansera som en övertung sumobrottare
Jag är nog med andra ord inta alltid den mest "stilfulle" ryttaren och trotas att kamelen är lite "annorlunda än de flesta" är han snäll och go, annars hade han hur lätt som helst kunnat skjutsa mig ur sadeln 10 ggr om..(han verkar dock gilla när jag sitter kvar
) men, men, sanningen är den.. Jag försöker tänka på mina problemområden varje gång och jobbar verkligen pa att få dom rätt... galopperar gör jag dock helst bara i uppför eftersom jag fortfarande letar min balans( konstigt egentligen att jag med en så stor bakdel
inte kan placera den I sadeln, utan på
) men jag märker ju att balansen faktiskt bli bättre och bättre, vi utvecklas tillsammans jag och dromedaren och vi har skoj... så kanske om 10 år att "arslet" hittat hem till sadeln och då galopperar jag på de vida ängarna som värste John Wayne
Kämpa på, det gör jag.. Kram å hej från mig