P
pumpqin
Jag har på senare märkt att jag lutar mig väldigt mycket framåt, speciellt i trav och galopp. I skritten sitter jag relativt bra och balanserat men såfort jag fattar trav "ramlar" överlivet fram och sitsen blir väldigt "framtung". I galoppen är det nästan ännu värre, speciellt om hästen inte är helt uppvärmd och inte går i form (dvs galoppen är lite "studsigare".)
Jag försöker att tänka på det och luta mig bakåt, men hamnar snabbt i obalans och är inom kort lika framåt lutad som innan. Ridläraren säger saker som "skjut fram höfterna och ta tillbaka axlarna". Men det släpper även det efter ett tag.
Har någon några tips? Någon bra övning?
(Jag ska iväg på en cr-kurs snart, men tills dess behöver jag verkligen hjälp med min sits)
Jag försöker att tänka på det och luta mig bakåt, men hamnar snabbt i obalans och är inom kort lika framåt lutad som innan. Ridläraren säger saker som "skjut fram höfterna och ta tillbaka axlarna". Men det släpper även det efter ett tag.
Har någon några tips? Någon bra övning?
(Jag ska iväg på en cr-kurs snart, men tills dess behöver jag verkligen hjälp med min sits)