Sisalmattor

Sjalen

Trådstartare
Sent omsider har även jag fastnat för det neutrala och bastanta utseendet på dessa så ge mig nu all info jag behöver är ni snälla. Älskar eller hatar ni dem? Hur håller man dem rena? Annan info?

Jag har två platser där det skulle kunna komma ifråga. Det ena är under ett 6-personers vitt köks/matsalsbord och det andra under ett ännu okänt soffbord med svart hörnsoffa i ganska rak och neutral stil. Eventuellt köper jag ett soffbord med hjul på. Skulle detta innebära problem (jag har egentligen inte tänkt att bordet ska vara så rörligt utan det råkar bara vara ett snyggt bord som har dekorativa hjul)?

Sv: Sisalmattor

Jag har två st av IKEAS Tårnby, 200x300cm. "Sisal-liknande" naturfärgade.

En under matsalsbordet, det funkar bra om stolarna har "hala" fötter utan tassar. Sen har jag en under soffgruppen.

Jag har lagt ett sån där halkskydd under mattan vid sofforna. Sofforna står mitt emot varandra med ett bord emellan, den ena soffan står mitt i rummet, vilket gör att den kan bli lite puttad på i bland, därav halkskyddet.

Jag gillar dem jättemycket, de håller sig fräscha, och är lättskötta.
Kör dammsugaren över dem och tar ut och piskar ur dem nån gång.

Jag tycker att mattor ska vara stora, så att de går in under möblerna ordentligt, ser snyggt och ombonat ut. Och vid ett matbord tycker jag att man ska kunna dra ut stolarna utan att de hamnar utanför mattkanten, vilket är opraktiskt...

Sv: Sisalmattor

Jag tycker att mattor ska vara stora, så att de går in under möblerna ordentligt, ser snyggt och ombonat ut. Och vid ett matbord tycker jag att man ska kunna dra ut stolarna utan att de hamnar utanför mattkanten, vilket är opraktiskt...

Ja verkligen!

Så man tar av tassar och annat på sina stolar. Det var en bonus tycker jag som alltid tycker det fastnar extra damm på de där tassarna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka