Sir Donnerhall samt Florestan I

MissFideli

Trådstartare
Fått i uppdrag att kolla upp dessa hos er :)
Vad har ni får åsikter om dessa hingstar? Vad lämnar dom (båda verkar ju ha bra nedärvning) humörsmässigt och vad bör stoet ha?

Är båda tillgängliga i Sverige? Går det att få skickat på dom till den stationen stona står på som ligger i mellansverige? Samt godkända för gröna SWB-papper?

Sv: Sir Donnerhall samt Florestan I

Sir Donnerhall funderar jag själv på i år. Han finns tillgänglig både på FAI och TAI (dyrare).
Florestan I finns på FAI.
Kontakta importörerna (står i Hingstkatalogen alt. på Språngrulla.se) för mer info om skick osv.

Tack för svar! Florestan I finns inte med på språngrulla, betyder det att han trots allt inte är tillgänglig?

Vet inte om alla hingstar finns med på Språngrulla än. Enligt Hingstkatalogen är det Bollerup som är importör på F.

Ja, jag såg det också.
Har du sett mer av Sir Donnerhalls avkommor?

En fråga från mig som inte kan sånt där alls: Säg att jag kör mitt sto (har inget) till t.ex Askö. Kan dom ta hem på dessa hingstar också, trots att dom inte ligger med i deras hingstprogram?

Japp, de flesta stationer är mottagarstationer för alla hingstar som finns tillgängliga!

Liknande trådar

Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 370
Avel Jag har letat runt lite efter information om hingsten Lipton, och inte hittat så mycket som jag önskar. Tyvärr är väl tvisten om...
Svar
11
· Visningar
4 021
Senast: sinpol
·
Avel Sitter och spånar och grubblar över vårens betäckning, trots att det är långt kvar. Har ett fullblodssto som lämnat två fina...
Svar
6
· Visningar
3 880
Senast: pastejja
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
10 457
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025