Sir Donnerhall I

Smilla

Trådstartare
Vad har ni för erfarenheter av temperamentet på Sir Donnerhall avkommor? Hur är han sedan att ha i andra led?
 
Sv: Sir Donnerhall I

Jag fick ett hingstföl i år efter SD :) av vad jag sett är han nyfiken, orädd och enormt självständig. Han tar tillsägelser bra och öronen är alltid framåt! Hans mor har präglat honom väl!

Att han är vacker som en dag och rör sig som en gummiboll gör att jag sammantaget skulle välja samma hingst igen (och planerar att göra så dessutom)!

Hur andras hästar är överlåter jag till respektives ägare att uttala sig om! :)
 
Sv: Sir Donnerhall I

Okej, tack så roligt att det blivit så bra. Vad är det för stam på stoet?
 
Sv: Sir Donnerhall I

Ingen mer som har någon åsikt? Jag har hört att avkommorna blir väldigt sega att rida, inte mkt egen bjudning. Kan ni inte motbevisa detta?! För jag har fastnat för en häst med honom som farfar, men blivit varnad för den.
 
Sv: Sir Donnerhall I

Nog bättre att titta på hästen i fråga och utvärdera den. Tycker man om en häst så tycker man om den liksom!

Modern är e wetano (weltmeyer) :)
 
Sv: Sir Donnerhall I

Jovisst. Men när dom inte är så gamla så är såna saker inte så lätta att avgöra. Då får ju stammen tala om vad det kan tänkas bli.
 

Liknande trådar

Avel Vad har ni för erfarenhet av Van Vivaldis avkommors temperament? Har sett många men inte hanterat någon. Har också hört väldigt olika om...
Svar
14
· Visningar
1 300
Senast: Oknytt
·
Avel Tänkte kolla om någon här har erfarenhet av hur avkommorna av Emmerton 1024 brukar bli :). Brukar han lämna stora föl och hur brukar dem...
Svar
7
· Visningar
1 209
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 788
Senast: Lea88
·
Avel Hej Jag har haft 3 avkommor e mr vain alla har vart riktiga rymmare! Fantastiskt fina men busiga. Inte de andra fölen med annan pappa fr...
Svar
5
· Visningar
1 223
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp