Simon-bilder

Sv: Simon-bilder

:love:
Vilken katt!!
Som en grå/vit Garfield ju! :)

Frästen va kul bild nr 2 och 3 ser ut, för det är som om dom skulle sitta ihop på någe vis, eftersom armen på bild3 passar in på bild2... :rofl:

Hehe, upptäckte du åxå "bild-felet"...

Ja asläcker!
Vilka kinder!

-Förr Var Jag Schizofren, Men Vi Mår Bra Nu-

Ja, han är över förväntan faktiskt. Både han och Abbie är ju mycket tidigt utvecklade, vilket ju är kul. Blir Abbie friröntgad så kommer han gå till avel om nån vill ha honom. Han har ju 2 fel som ställer till lite problem. För lite vitt och obefintlig haka.

Vad är det för ras?
Det kan ju inte vara nån "vanlig" bonnkatt...?

jag kan ta han i avel! jag letar katt! :)
men en avels-nisse-misse va väl inte det jag tänkt mig...

Nja, han är redan såld. Han är ett Brittiskt Korthår och min uppfödning med den svartvita Yoga jag visat bild på här som mamma. Kullbror med min Abbie, den grå med förmodad patellaluxation.

Just kinderna är ju karaktäristiska (eller hu det nu stavas) för Britten, den ska se ut som en nallebjörn.

Men blir britterna så stora! :eek:
Hade inte en aning om det... Frästen är det britterna som blir så där blågrå?

Själv vill jag dock ha en birma, men som första egna hemmakatt blir nog det lite mycket jobb. (missförstå mig inte)
Annars kan jag tänka mig vilken katt som helst, bara den e kelvänlig! :)

Britten ska vara stor, mycket stor. Och mycket kraftig. Blågrå (eller blå som färgen heter på kattfackspråk) kan många raser vara. Inte bara britten. Abbie är ju en annan form av grå, en helt annan färg genetiskt mot Simon.

Så här ser Abbie ut, grå hon med men trots detta en helt anna färg.
IMG_0130.jpg

Åh va fin hon va, men hon va mindre väl?

Men finns det inte nån ras som heter "russian blue" ellerliknande?

Ja, hon är ju tjej. Men hon är ordentligt kraftig ändå för att vara flicka. Britten utvecklas upp til 4 års ålder så mycket kan hända på båda även om Simon nog borde stanna upp snart innan han ser ut som jag vet inte vad.

Det finns flera raser som alltid är blå, Russian Blue är en och Korat är en annan. Jag ser inte skillnad på dessa 2, men det gör Sassy här som föder upp Korater. Sen finns det massor som kan vara vilken färg som helst. Huskatter kan ju också vara blå, ifall du nu ska köpa katthemskisse så finns det nog en blå där med förr eller senare.

Wow, vilka kuddar han har fått - en riktig nallebjörn :love:!

Dem kan väl inte ens du klaga på? Hrrmpf, haka :mad:

Han är jättefin :love:

:rofl:

Fast egentligen är väl teckningen ett större problem? Hakan behöver inte slå igenom i varenda unge, man kan ju förlita sig lite på honan också. (Det kan man iofs sig göra med teckningen också, men det är väl i alla fall inget absolut förbud mot liten söt haka.)

Annars ser han ju ut att vara en jättemaffig hane och det ska de ju vara.

Han är jättemaffig.
Färgen går ju att gardera sig ifrån med rätt hona. Eftersom han har så enormt liten haka så bör man väl kolla upp eventuellt underbett innan han går i avel.

Överbett menar jag såklart :crazy:

Just nu hålls han fertil i väntan på Abbies röntgenresultat. Sen får vi se. Har fått lite ny spännand einformation om patellaluxation, det kan tydligen orsakas av för korta muskler, vilket ju gör att varje steg så drar musklerna knät ur läge. I så fall ska det gå att behandla med ultraljud och det torde inte vara nått farligt att avla på. Så är det det eller nått annat som inte är ärftligt så kommer han testas för dom olika grejerna han måste innan han får gå i avel öht. Är det skelettet som är fel på Abbie så kommer han inte gå i avel utan kastreras.
Men även om han går till allmän avel så är det ju inte säkert att nån vill ha honom. Britten ska ha en stor haka, så det är ju en klar nackdel.

MissFideli skrev:
Ja, hon är ju tjej. Men hon är ordentligt kraftig ändå för att vara flicka. Britten utvecklas upp til 4 års ålder så mycket kan hända på båda även om Simon nog borde stanna upp snart innan han ser ut som jag vet inte vad.

Det finns flera raser som alltid är blå, Russian Blue är en och Korat är en annan. Jag ser inte skillnad på dessa 2, men det gör Sassy här som föder upp Korater. Sen finns det massor som kan vara vilken färg som helst. Huskatter kan ju också vara blå, ifall du nu ska köpa katthemskisse så finns det nog en blå där med förr eller senare.

Hehe, simon kanske växer å blir en hund! :D

Jodå, katthemskissar finns det gott om!
Det finns ett katthem inte alls långt härifrån, å de har överfullt, alltid.
Det skulle kännas bra å ta en katt/två därifrån, faktiskt.
Å det finns å alla möjliga katter där, precis som du däger! :)

Liknande trådar

Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
774
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
726
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
893
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och... 2
Svar
23
· Visningar
4 194
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Stora shoppingtråden III