Simlångsritten

Sv: Simlångsritten

KL

Enligt ryttarmeddelandet är det veterinärbesiktning för klass 6 och 7 kl 9. Hur går det hela till? Som på hoppning att man besiktigar när man har tid, eller som på 3dagars fälttävlan att man besiktigar i nummerordning??

KL

Enligt ryttarmeddelandet är det veterinärbesiktning för klass 6 och 7 kl 9. Hur går det hela till? Som på hoppning att man besiktigar när man har tid, eller som på 3dagars fälttävlan att man besiktigar i nummerordning??

Det är inte besiktning i nummerordning, utan man får vara på plats och liksom köa lite om det är många samtidigt.

KL

Så då var debuten i min fjärde tävlingsgrn avklarad och jag måste säja att det gav mersmak. Rundan gick helt problemfritt när jag väl kommit fram till hur jag skulle hantera pållen när 120km-ekipagen dundrade om i full galopp utan att han skulle få frispel och försöka springa ifatt och om dem...

Min största farhåga innan starten, att han skulle hetsa upp sig för mycket och vara svår att pulsa in, fick jag äta upp fullständigt när han i vetgaten pulsade in på 48! efter bara drygt 6 min och efter att jag galopperat friskt de två sista km in mot mål (utom sista backen där jag ledde honom).

Nu ska jag bara bli av med min egen träningsvärk och sen blir det nya tag och förhoppningsvis får jag in 50 km på göingeritten i tävlingsplaneringen.

Jag upplevde det som att där var många fotografer längs banan. Är här någon som har en god gissning på var man kan hitta deras bilder?

Grattis till godkännd ritt! Snyggt ridet! Det är inte den lättaste banan heller!
Kram från en 120-km ryttare!
KL

Så då var debuten i min fjärde tävlingsgrn avklarad och jag måste säja att det gav mersmak. Rundan gick helt problemfritt när jag väl kommit fram till hur jag skulle hantera pållen när 120km-ekipagen dundrade om i full galopp utan att han skulle få frispel och försöka springa ifatt och om dem...

Min största farhåga innan starten, att han skulle hetsa upp sig för mycket och vara svår att pulsa in, fick jag äta upp fullständigt när han i vetgaten pulsade in på 48! efter bara drygt 6 min och efter att jag galopperat friskt de två sista km in mot mål (utom sista backen där jag ledde honom).

Nu ska jag bara bli av med min egen träningsvärk och sen blir det nya tag och förhoppningsvis får jag in 50 km på göingeritten i tävlingsplaneringen.

Jag upplevde det som att där var många fotografer längs banan. Är här någon som har en god gissning på var man kan hitta deras bilder?

Grattis! Tyvärr gick det inte lika bra på min femte ritt,red fel och tappade ganska mycket tid, blev stressad i slutet för jag trodde maxtiden var överskiden så jag gick nästan direkt till pulsning och den var då för hög..Men jag gillade banan skarpt mycket vacker natur och kuperat tycker jag är kul.Denna gång fick jag mest träningsvärk i låren så jag stapplar fram;)
KL

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 516
Senast: Anonymisten
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 866
Senast: Glimra
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 983
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 610
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka