simcos årsmodeller

A

Annikan

Jag är ute i sadelletardjungeln igen - tycker min BigHorn ArabianLight ligger an o trycker lite på bogbladen på min arab nämligen... Har då hört att Simcosadlar många gånger kan passa araber så jag funderar på att börja leta där... Det finns ju dessutom ganska många begagnade på marknaden.

Min fråga: Simco ska tydligen ha bra och dåliga år har jag förstått...

Nåt i stil med att de först var bra sadlar, sen hade de en svacka o har på senare år blivit bra igen

Någon som vet vilka årsmodeller man skall leta efter??

Sv: simcos årsmodeller

Ingen som hört det påståendet förut? Jag kanske är helt ute o cyklar....

okej... låter ju lättare för mig om det är så.... Det var en westerntränare som sa till mig att de tydligen från början var ett "billighetsmärke" för ngt annat företag tydligen o då höll ganska hög klass o när de sen blev fristående så tog det ett tag innan de kom upp i samma standard igen - låter ju iof lite mysko.... Är själv aningens skeptisk till att köpa en så "billig" sadel men men ekonomi tillåter inget annat i dagsläget - vad finns det för erfarenheter om den, verkar som att sadeln är ganska omtyckt ändå - eller?

Jag har inte heller hört någon om årsmodeller, men jag har ridit i en Simco och tycker de är mycket bekväma. Även sadelns ägare är nöjd, men visst, det är kanske inte toppkvalitet på läder osv. Dock kan jag absolut själv tänka mig att köpa en Simcosadel nä rmin lilla blir tillräckligt stor för sadel! Tycker de är prisvärda.

Det kan mycket väl vara så, sadelmärken köps ibland upp av andra, detta är fallet med Billy Cook t.ex. som först tillverkade sadlar i greenville, texas och senare i sulphur, oklahoma. Märket används även av Longhorn, då Billy Cook sålde det efter att ha haft ekonomiska bekymmer.

har samma sadel som du. Har osså kommit på att den trycker lite, så nu har jag en simco rio grande normal bom. Funkar kanon. vet inte om du blev så mycke klokare;)

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 542
Senast: malumbub
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 234
Hästmänniskan Varning för långt inlägg, läs gärna allt innan svar. Lite bakgrund om mig som kanske gör det lättare för er att hjälpa mig och kunna ge...
Svar
8
· Visningar
1 843
Senast: Verdandi
·
Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
3 385

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka