Silvervård

TheWickedWitch

Trådstartare
eller vad man nu ska kalla det... Jag behöver smörja upp min sadel, och det är ju rätt mycket silver på den, och vad jag undrar är hur man tar hand om det på bästa sätt, och ska man undvika att få sadeltvål och olja på det?

TPFH / Häxan

Sv: Silvervård

Metallbeslag först
Om metallbeslag behöver snyggas till, conchas, silverbeslag etc, gör detta allra först. Använd någon form av metall-putsmedel, Autosol e dylikt och försök undvika att söla ner de omgivande partierna. Rengör metallbeslagen först, så kommer spåren av metallputsen försvinna vid rengöringen.

(Detta är ett utdrag ur en text från Western-ridning.com)

Liknande trådar

Hästvård Jag har haft många olika strategier under åren för att ta hand om bromsbett. Hästen är allergisk och får i stort sett alltid infektioner...
Svar
18
· Visningar
937
Senast: lundsbo
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 594
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Vi har haft ett furugolv i köket som vi försökt få till ett skurgolv genom att behandla med linoljesåpa enligt konstens alla regler...
Svar
9
· Visningar
572
Senast: Jahopp
·
Kläder & Bli fin Jag vill tatuera mig, jag ska bara få ekonomin att gå med på det också. Men hur tar man bäst hand om tatueringen sedan? Vad ska man...
Svar
3
· Visningar
396
Senast: Eurydome
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka