Silverhingstar!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

fettso

Trådstartare
Vilka Godkända silver Islandshingstar finns det i Sverige?
Dessa är dom jag kommer på på rak arm...
Vill gärna ha bilder på avkommor också!!:bump::)

Gaukur fra Innri Skelja-brekku(stavas)
Sproti von Aubachtal
Ask från Gullunge
Thrymur fra Geirslid

Sv: Silverhingstar!!

Men sluta spamma forumet med hingsttrådar!
Skriv i de du har i stället!
Skriv i "Ny Hingsttråd" om silverhingstarna. Trådar kan ju utvecklas, det behövs inte en ny för varje vändning.
Dessutom kan du ju kolla på islandshingstar.se vilka silverhingstar som finns i Sverige.

/Malin

Den sidan du pratar om är nere för tillfället, har varit den senaste veckan pga "Hack"....:(

Får det aldrig hända ngt härinne?
Det ska endast vara uppdaterat tråden som det är liv i eller?

islandshingstar.se funkade utmärkt för mig (i Firefox) för 3 minuter sedan...

/Malin

Funkar inte för mig. Det står att sidan är stängd tills vidare pga hack. Jag kommer in på första sidan, men kan intetitta på hingstarna eller logga in.

Den funkade för mig också precis nu. :)
Och som sagt många hingsttrådar blir det...

En vän till mig har just köpt in en silversvart unghingst som de ska avelsvisa sen och som förhoppningsvis ska bli en toppenhingst i aveln. Supersnygg kille så håll utkik efter honom i framtiden. :)

Edit: Hmm, men nu stod det att den var stängd för hack plötsligt och sen när jag klickade på något kom jag till ett uthyrningsställe för bilar i USA. Så den är nog inte riktigt frisk den sidan

Men sluta spamma forumet med hingsttrådar!
Skriv i de du har i stället!
Skriv i "Ny Hingsttråd" om silverhingstarna. Trådar kan ju utvecklas, det behövs inte en ny för varje vändning.
Dessutom kan du ju kolla på islandshingstar.se vilka silverhingstar som finns i Sverige.

/Malin

:bow: Precis vad jag tänkte skriva! :bow:

O herregud, funkar inte islandshingstsidan så finns det en eminent söktjänst som heter google om det inte duger att fortsätta i alla dina trådar redan.. :cool:

Fatta hur mkt extrajobb (o plats på forumet) det blir för moderatorerna när man gör hundra trådar om nästan samma ursprungsfråga men med olika nyanseringar i, eftersom dessa spinofftrådar ofta blir bara några inlägg långa.

Näe, stöt å blöt i en o samma hingsttråd istället, man kan ha flera frågeställningar i en o samma tråd :)

Och så googlade jag lite snabbt åt dig,kan därför ej garantera att alla finns tillhanda nu..

Emil frá Vestri-Leirárgördum
Sedill frá Holum
Óskasteinn frá Oddhóli
Glaer från Honeröd
Grásteinn frá Grafarkoti (silvermusblack är väl han iofs)
Jarl fra Granbakken
Svadilfari från Knutshyttan
Thrymur frá Gershlid

Svadilfari från Knutshyttan är inte silverrsvart :confused:?

Han har i alla fall gett många silverföl där inte mamman bär silveranlag. Tror också att han är klart silvergulsvart. Samma färg som Bjór som jag ägde tidigare.
bjór_350.jpg

Visst är de lika i färg även om Bjór är lite, lite mörkare i nyans.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·
  • Låst
Islandshäst Eftersom den andra tråden spårade ur...försök hålla er till ämnet! Annat kan ni PM:a mig om. Ni får strypa mig om ni vill;) MEN jag...
10 11 12
Svar
239
· Visningar
22 036
Senast: kvandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V