Silikonbett

Fiorano

Trådstartare
Får man tävla unghäst (4år) på silikonbett? Eller får de bara lov att gå på bett i metall?

Sv: Silikonbett

Eftersom du skriver "unghäst" tar jag förgivet att du pratar om en storhäst!
Då får du tävla på vilket bett du vill ( fri betsling på storhäst) MEN ska du rida 4-årschampionatet så har de särskilda regler ang betsling i både kval o finaler! Kolla upp de reglerna hos SwedeHorse :)

ia_ skrev:
Eftersom du skriver "unghäst" tar jag förgivet att du pratar om en storhäst!
Då får du tävla på vilket bett du vill ( fri betsling på storhäst) MEN ska du rida 4-årschampionatet så har de särskilda regler ang betsling i både kval o finaler! Kolla upp de reglerna hos SwedeHorse :)

Eftersom denna tråd är typ ett år gammal så måste jag bara fråga om det fortfarande är så att det är fri betsling på UNGHÄST (HÄST - inte ponny)? Har en femåring och vill veta vilka bett som är OK och inte. Har ej fått mitt TR ännu så... :crazy:

varför skulle man inte få rida på ett silikonbett? Jag rider/tävlar min unghäst på ett rakt silikonbett som hon går super på!
hon är mycket mjukare och finare på de bettet än på ett tex tredelat i metall.

Förmodligen kom väl ursprungsfrågan (som är ett år gammal) från det att det inom dressyren inte är (eller åtminstone VAR) tillåtet att ha silikonbett på tävling. Jag tror att det är godkänt i dressyr om det är metall inne i bettet, men är det enbart gummi/plast/silikon så är det väl fortfarande förbjudet.

Men sak samma. Hon fick ju svar på sin fråga!
Nu vill jag ha svar på min fråga! :p

Så med andra ord, nu när hon är redo för lokala hoppningar så kan jag välja bett efter eget huvud trots att hon går som unghäst/avd B? (Bara för att förtydliga så att det inte blir några missförstånd ;))

Var köpte du ditt silikonbett ? För du menar väl inte Happy Mouth-liknade bett? Utan ett mkt mjukare eller ?? Isf är det ett sådant jag letar efter !!!! :angel:

Godisgris_ skrev:
Var köpte du ditt silikonbett ? För du menar väl inte Happy Mouth-liknade bett? Utan ett mkt mjukare eller ?? Isf är det ett sådant jag letar efter !!!! :angel:

Det är inte JAG som har ett silikonbett, utan trådskaparen Fiorano. ;)

jag har ett silikon bett på min unghäst! och det funkar hon jätte bra på.. jag tror det är ett NOVA bett och vi köpte det i våran vandliga ridsport affär

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige skickar 18 lovande SWB-hästar till Unghäst-VM i hoppning 2024. De talangfulla unghästarna, fördelade i tre åldersgrupper...
Svar
0
· Visningar
299
Senast: Gunnar
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
369
Senast: Nepenthe
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 019
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka