Bytte lägenhet för en vecka sen och passade på att tömma hela akvariet. Flyttade 30 mil, så jag beslöt att de få kvarvarande fiskarna inte behövde följa med, utan gav bord de. Nu kommer det till kruxet: när jag tömde akvariet, så upptäckte jag några vattenfyllda bubblor i silikonet. Råkade ta hål på en av de, och bubblan går inte hela vägen i fogen, men en bra bit.
Akvariet är ungefär 8 år gammalt, och har alu ram.
Ska man silikona om, eller inte? Har silikonat om ett annat akvarium förut, och vill minnas att det var kladdigt och blev inte direkt snyggt.
Hur länge håller silikon överhuvudtaget?
Hjälp, käraste fraggelhög. (min man kallar buke så, och det var han som tyckte att jag skulle fråga)
Vill sätta igång akvariet snarast möjligt, och orkar egentligen inte kleta runt med silikon...
Akvariet är ungefär 8 år gammalt, och har alu ram.
Ska man silikona om, eller inte? Har silikonat om ett annat akvarium förut, och vill minnas att det var kladdigt och blev inte direkt snyggt.
Hur länge håller silikon överhuvudtaget?
Hjälp, käraste fraggelhög. (min man kallar buke så, och det var han som tyckte att jag skulle fråga)
Vill sätta igång akvariet snarast möjligt, och orkar egentligen inte kleta runt med silikon...