- Svar: 33
- Visningar: 2 982
Ridsportprofilen Sigrid Bergåkra och hennes fästman var med om en trafikolycka på fredagens kväll. Sigrid Bergåkra fördes med ambulans till sjukhus efter olyckan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det där är mest skrivet som en reklamannons för bilen, tycker jag.
Seriöst? Två personer råkade ut för en olycka varav en fick föras till sjukhus och du tycker det var en lämplig kommentar?Det där är mest skrivet som en reklamannons för bilen, tycker jag.
Ligga på sidan ja men när jag läser volta tänker jag ett den snurra runt ett varv och dessutom en så tung bil?Fast får bilen sladd och föraren gör fel manöver med ratten och bromsen och lägg till att vi inte vet dosering på vägen så krävs inte mer än 40 för att ligga på sidan.
Seriöst? Två personer råkade ut för en olycka varav en fick föras till sjukhus och du tycker det var en lämplig kommentar?
När väl något händer är inte 40km/h ynka.Det är klart det är en både lämplig och seriös kommentar, har bilen framförts i ynka knappa 40 km/ h och detta händer så är knappast bilen särskilt "bra".
Eller chauffören.
Jag har sladdat av vägen i typ 20km/h. Inte bilens fel, inte mitt fel (eller, jag hade iofs kunnat köra långsammare), men däremot väglaget. Halka + spårigt väglag är svårt för de flesta bilar. Och hur diket/snövallen såg ut har definitivt med saken att göra.Det är klart det är en både lämplig och seriös kommentar, har bilen framförts i ynka knappa 40 km/ h och detta händer så är knappast bilen särskilt "bra".
Eller chauffören.
Nej det är osmakligt att diskutera en olycka på detta sättet och det är inte allmänheten som ska döma om det begåtts ngt fel.Det är klart det är en både lämplig och seriös kommentar, har bilen framförts i ynka knappa 40 km/ h och detta händer så är knappast bilen särskilt "bra".
Eller chauffören.
Sen beror det även på hur diket ser ut, är det brant är det större risk att bilen kommer volta.Har bilen fel tyngdpunkt i relation till höjden på vallen så voltar den ganska lätt över.
När jag fick sladd och hamnade i diket (var förvisso med lastbil och släp), skulle jag svänga vänster det var blank is, hade ca 7 km/h, släpet hade inget fäste och trycker bilen så jag fick sladd, fanns ingen möjlighet att häva, hade tur som landade på en platå ute i diket och inget hände.Jag har sladdat av vägen i typ 20km/h. Inte bilens fel, inte mitt fel (eller, jag hade iofs kunnat köra långsammare), men däremot väglaget. Halka + spårigt väglag är svårt för de flesta bilar. Och hur diket/snövallen såg ut har definitivt med saken att göra.
Det står ju så olika överallt, ena stunden hamnade bilen och blev liggande på taket och andra stunden så klättrade dom ut genom takluckan...kan vara svårt när bilen hamnar på taket. Jag tror läget är så att dom skriver det som låter bra. Jag tycker det låter lite lite osannolikt att en bil som går i knappa 40 får sådan fart att den voltar, att den lägger sig på sidan pga diken osv det köper jag, det är ju inte så konstigt.Ligga på sidan ja men när jag läser volta tänker jag ett den snurra runt ett varv och dessutom en så tung bil?
Min mor körde i 70 km när hon fick sladd med en tyngre bil och hon försökte gasa sig ut. Rejäl snyudd snö men ingen volt.
Fast det är ju bara min tolkning och behöver ju inte vara rätt sen känns det som om alla snuddar lite på sanningen om hastighetenm vid singelolyckor Min mamma erkända först 2 år efter att hon körde i 70 inte 50.
Jag tror dock att aningens fortfarare än 40 gick det i vilket inte betyder att det är sant.