Siffror, hjärtljud?

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

mizzcat

Hittade en bild på en apparat från när min storebror föddes med två värden på igår. Dom var 144, och 18. Varken mamma eller pappa minns vad dom står för. Någon av er som har koll? Det var precis innan han föddes med akutsnitt eftersom hjärtljuden gick ner på honom.
 
Sv: Siffror, hjärtljud?

Är det inte ctg apparaten? När jag gjorde ctg kurvorna i onsdags så visade ena värdet hjärtljuden och andra värdet va styrkan på värkarna. (har jag för mej)
 
Sv: Siffror, hjärtljud?

Okej, så kan det nog vara! Vad betyder 18 då? Svagt eller starkt?
 
Sv: Siffror, hjärtljud?

Jag vet faktiskt inte riktigt vad det betyder, jag var alldeles för hög på lustgas för o ens tänka på vad siffrorna betydde :o :crazy:
 
Sv: Siffror, hjärtljud?

Jag blev uppklopplad till en ctg-apparat i torsdags natt, hade en liten blödning som de ville kolla upp. Jag låg mellan 16 och 20 hela tiden, enligt min sambo och jag hade inga värkar då iaf...
 
Sv: Siffror, hjärtljud?

CTG kan inte tala om hur stark eller svag värken är/upplevs eller hur ont den gör! Den kan bara visa att man har värkar och hur regelbundet/intensivt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
671
Senast: Svartkatt
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 784
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 539
Senast: Voeux
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 897
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp