Sida för sökning av svenska hingstar?

alice

Trådstartare
Har ni tips om någon bra sida där man kan söka på svenska hingstar, levande och händangångna?

Så slipper jag "bomba" er med alla hingstfrågor.... :D

//Alice

Wow! Vilken stamtavlesida. Går ju tillbaka till minst 1600-talet!
Imponerad! :cool:

Visst är den underbar!

Sen ska man veta att allt inte stämmer andra gånger, men jag och andra stamkunniga brukar kolla då och då och rätta sånt som blivit fel. Såg just att Boheme xx:s farfarsmormor stod utan stam idag. Ska rätta det vid tillfälle :)

Alla raser som det finns engelskt fullblod i ska man kunna gå tillbaka till 1600-1700-talet på, eftersom alla fullblod måste gå tillbaka till General Stud Book från 1793.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: Robina
·
IT & mobiler Jag går en kurs i att skriva manus för film och TV. Det program som används heter Final Draft kostar ca 2000 SEK för PC och 150 för...
Svar
4
· Visningar
656
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka