Sida av vägen??

pomelo

Trådstartare
e det inte så att man ska både rida och gå med häst på höger sida av en trafikerad väg?? :confused:

jag brukar rida/gå på vänster sida för jag tycker det är bättre att möta bilarna än att ha dom i ryggen,men det kanske är fel :confused:

Hästar räknas som fordon, och alla fordon ska hålla högertrafik :)

Hästar är fordon och man ska rida på höger sida av vägen.

Vilken sida man ska gå på när man leder hästen var det en diskussion om tidigare, och då var det någon som tagit reda på att man ska leda på vänster sida.

Personligen föredrar jag att leda hästar på höger sida om vägen så att jag är närmast trafiken och inte hästen.

Hästar är fordon och man ska rida på höger sida av vägen.

Vilken sida man ska gå på när man leder hästen var det en diskussion om tidigare, och då var det någon som tagit reda på att man ska leda på vänster sida.

Personligen föredrar jag att leda hästar på höger sida om vägen så att jag är närmast trafiken och inte hästen.

Är av HELT samma åsikt!!
:bow: :bow: :bow:

Sen finns det förstås dom som tycker att man kan gå på hästens högra sida när man leder, och således vara närmast trafiken även om hästen går på vägens vänstra sida, men dte tycker jag känns obekvämt :crazy:

Mmm.. det känns fel att gå på vänster sida av vägen. Känns mest naturligt på höger och där både leder och rider jag hästen.
Men det e väl bara för att man är van vid det sen tidigare... :D

Liknande trådar

Ridning Jag behöver råd. Jag har köpt en 5 åring som inte är riden jättemycket. Nu har jag märkt att varje gång hon börjar bli trött stannar...
Svar
13
· Visningar
1 512
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kära observanta markägare. Du verkar vara dåligt insatt trots att du är markägare. Allemansrätten gäller även för ryttare men håller med...
Svar
1
· Visningar
393
Senast: corzette
·
Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 656
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Trafiken på väg 26 mellan Ekelund och Cirkulationsplats Ekeryd i båda riktningarna påverkas av att en häst rör sig på eller vid sidan av...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama