clubman
Trådstartare
Var iväg till HBG Djursjukhus Kiropraktor i veckan för min häst vill inte ha mig på sin höger sida i galoppen,resulterade i att hon körde upp huvudet och la i backen... och hon har känts lite seg...Hon har haft en låsning och snett bäcken förrut så jag åkte in för och kolla detta. Hon var sne igen och hade en låsning så han "knäckte" till och masserade upp henne. Sen gick hon bra på volten efteråt(spårade) i båda varven. Innan behandling gick hon och tryckte baken och ställde sig utåt i hö varv. Efter tidigare behandlingar har hon alltid känts mycket bättre efteråt på en gång! och problemen har varit borta. Denna gången har hon inte känts bättre utan så fort jag ska rakställa henne i hö galopp och sitta rakt över henne så kör hon upp huvudet. Först tänkte jag att det kanske var psykiskt att hon gjorde så för hon tror det ska göra ont igen...rider jag i lättsits så gör hon inget! jag kan böja igenom henne i skritt och trav även i galoppen bättre än innan men så fort jag ska rakställa blir hon arg...hon känns även mer elastisk i traven än innan så nåt har ju blivit bättre helt klart!! men mina tankar går ju nu till SI leden...kan det vara den som spökar kanske...eller det var den som han korrigerade i tisdags?? eller var det bara bäckenet han korrigerade?? Jag ska ringa honom på tisdag och höra med honom om hon inte känns mycket bättre under helgen och måndag. Någon som har erfarenhet av att synmtomen sitter i ett tag efter behandling??