Shy Feeder-B

_Runaway_

Trådstartare
Köpte en femlitersdunk (naturligtvis :crazy: ) med shy feeder-b för ett par veckor sen. Ger min häst b-vitamin vid pälsfällning då han behöver det. Nåväl, kommer hem och läser på dunken. problemet var att den tydligen är gjord på/innehåller socker. Min häst har haft fång, och jag blev ju genast nojjig.
Tror ni det är någon fara? jag ger 25 ml varje dag, häller det i vattenkoppen. Jag menar, en så liten mängd på en stor D-ponny BORDE väl inte skada?

Sv: Shy Feeder-B

Hej!

Svårt att säga, jag brukar bli lika "nojig" jag med! Det borde inte vara någon fara - i så fall hade de nog skrivit något. Jag tycker att de brukar gardera sig rätt bra på tillskott.
Men just Shy-Feeder smakar nästan bara socker - det är otroligt sött! Med tanke på Betfor diskussionen ska det bli intressant att höra vad de andra tycker!

Mvh / Fia

Då frågar jag, varför blir nojjig över att det innehåller/smakar socker?

Njae.. jag hade nog inte blivit nojjig då du ger ganska lite Shy feeder. Ett tips är att ringa de som saluför Shy Feedern o se vad de säger, sen din veterinär o se vad han/hon säger. ett tips dock: Lyd veterinären...;)

För att en av de tusentals teorier kring fång säger att socker kan framkalla fång.

Peter: Ok, tack. Jämför man hästens vikt och den ytterst lilla mängd vitaminer han får borde det ju inte vara någon fara.

Liknande trådar

Foder & Strö Har haft ponny med fång och IR, så är inkörd på att bannlysa socker och stärkelse närmast in absurdum. Det har släppt lite för "normala"...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 808
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Det är så här att vårt shetlandssto har haft sammanlagt 3 olika fånganfall under sitt 11-åriga liv. 2 av fallen i samband med bete och...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 036
Ekonomi & Juridik Ja så föll det sig så att min syster blev nya Ridläraren på klubben här hemma.:) Pga att en del hästar sålts av var där jätteont om...
Svar
18
· Visningar
4 407
Senast: mahlmt
·
S
Foder & Strö Hej. Jag måste fråga, ja har en häst som blir stirrig av havre vi bestämmde oss för att ge honom korn istället och han blev genast...
Svar
18
· Visningar
1 181
Senast: Sanna4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama