Showmanship kavaj?

MsSleepalot

Trådstartare
Är en sånhär för lång?
31-0710_F.jpg

Hur långa är era kavajer ni tävlar showmanship med i längd?

Sv: Showmanship kavaj?

Personligen tycker jag det är mer en halterkavaj i typen, jag tycker kort skjorta/kavaj med mycket glitter och matchande byxor (en dress) är passande för showmanship.

Men om du ska tävla på lägre nivå eller WRAS funkar den där alldeles utmärkt! Även om den kanske kan vara svårare att röra sig snärtigt i eftersom den är så lång...

Personligen tycker jag det är mer en halterkavaj i typen, jag tycker kort skjorta/kavaj med mycket glitter och matchande byxor (en dress) är passande för showmanship.

Men om du ska tävla på lägre nivå eller WRAS funkar den där alldeles utmärkt! Även om den kanske kan vara svårare att röra sig snärtigt i eftersom den är så lång...

Men jag har ju en som är lite halvlång i showmanship, är det helt fel??
Den ser ut såhär fast vinröd:
1526-01_230x375.jpg

Nej inte helt fel, det är ju upp till ens egen smak. Många har längre kavajer i Showmanship, men just den som TS visade tycker jag ser väldigt lång ut på bilden.

Men för mig är det där en Halterkavaj. kolla på Hobby Horse's sida, där finns en massa tips o råd.
Min personliga smak är lite kortare till showmanship, och samma färg som byxorna -dress.

Nej inte helt fel, det är ju upp till ens egen smak. Många har längre kavajer i Showmanship, men just den som TS visade tycker jag ser väldigt lång ut på bilden.

Men för mig är det där en Halterkavaj. kolla på Hobby Horse's sida, där finns en massa tips o råd.
Min personliga smak är lite kortare till showmanship, och samma färg som byxorna -dress.

Ja jo, en dress är helt klart snyggare. TS är längre än min, min slutar knappt nedanför rumpan och den TS visade har ju "rumpformer" :D
Jag hatar showmanship av hela mitt hjärta, så därför får min halterkavaj duga:angel::D

Men jag har ju en som är lite halvlång i showmanship, är det helt fel??
Den ser ut såhär fast vinröd:
1526-01_230x375.jpg

Vad har du för storlek på den där förresten? Och vad har du för storlek här i sverige?
Hur vet man vilken storlek man ska ha? Alltså vad motsvarar strlk 8/10/12 osv här i sverige?

Liknande trådar

Tävling Hej! Brun Dressyrsadel, brunt träns, svart kavaj och svart hjälm. Ska jag ta mina svarta eller bruna stövlar? Schabraket blir nog lila...
Svar
8
· Visningar
649
Senast: Ketrawzc
·
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: MML
·
Utrustning Har ni tips på tävlingskavaj som passar till långa smala ungdomar? Ca 160 cm lång men väldigt nätt i kroppen så de flesta kavajer vi...
Svar
3
· Visningar
628
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Nu är panik! Jag har sökt in på en utbildning och är så glad när jag kom in på den! Utbildningen är 3 veckor. Sista veckan är det...
Svar
10
· Visningar
1 346

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka