showmanship at halter

• Western
  • Trådstartare Trådstartare ninchen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 357
N

ninchen

Jag ska tävla snart för första gången i showmanship at halter med min åring.:bump:Det är en D-tävling och jag är tacksam för alla rad av er:bow: tex hur jag måste rör mig när domaren kommer osv.

Sv: showmanship at halter

Jag kan ge dig ett tips att, när du ställt upp hästen för att dommaren ska titta igenom den så ska ni aldrig befinna er i samma "ruta".

Tänk att hästen står i mitten av 4 rutor ( en vid vänster bakben en vid högerbakben en vid höger framben en vid vänster framben).

När dommaren sen går runt och tittar så ska du alltid vara på samma sida som dommaren men aldrig i samma ruta.

Hoppas du fattar:P

tack så mycke!
jag trår jag förstå;)
men jag ha en till fråga som jag inte riktit säker på ska domaren tita på hästens tänder i en D-tävlig?:confused:
jag längta så till tävligen:rofl:

Det där med tänderna vet jag inte.

Men kom på en annan sak, när du håller i grimskaftet tänk att du håller i en bricka framför dig, så att det ser prydligt ut och att du inte bara håller grimskaftänden dinglande utan att du lindar ihop den i handen som en ring. Sen att den handen som du håller under hästens huvud ska hållas fast i grimskaftet med knogarna framåt och tummen neråt.

Gud vad jag känner mig kass på att förklara haha :)

jag tycker att du är bra på att förklara:)
tävla du med?:banana:

Vad ska jag göra jag ha en åring som jag ska snart tävla i showmanship at hater.
Och då ska ju hästen vara ren! men jag ha inget stall som jag kan stela henne i, så att hon är ren och fin inan tävlingen.
så jag skulle vara väldig tacksam:bow: om jag kunde få nora tips.

Ja alltså om hästen inte kan stå i stall så är väl det bästa man kan göra att täcka hästen i alla fall. Sen är det bara att borsta på:angel:

Du kan ju prova att ha i pälsglans i svanesen och manen och på kroppen på hästen dagen innan så fastnar inte smutsen lika lätt.

Jodå jag tävlar ibland:grin:

Tack så mycket för dina goda råd:bow:
provade pälsglans idag och tvättade svansen.
Den ändrade färg från svart-grå:eek: till vit-gul men egentligen
skulle den vara hel vit.:rofl:

I villka grenar tävla du?

Det var så lite så.:) Har en unghäst så har inte tävlat mycket alls utan bara någon enstaka tävling. Dessutom så är jag sjuk nu, så det blir knappt någon träning ens tyvärr.:crazy:

det va inte bra att du va sjuk:crazy: så du få krya på dej:)
vad är din unghäst för ras?
jag ha en haflinger(Gin)hon är jätte duktig och fata snapt vad man vill jag är jätte stolt på henne:bump:
men det som hon ha problem med är att hon inte kan stå länge stil.

men jag hoppas att du blir snart frisk i gen:)
jag ha en liten fråga när domaren ha set på hästen så gå ju alla och steler sej alla i en rad och vänta på att alla ha jort banan vet du om domaren tita på mej om min häst stå still och snäll elle bara på hur du ha jort banan och när han titade på hästen.

Du menar om domaren dömer dig även när du gått klart mönstret?
Isåfall så har domaren alltid koll på en även fast du gjort klart mönstret ( kanske inte lika mycket koll som han/hon har när du går mönstret)

Tycker träningen gå bra:laugh: I dag va vi på promenad i skogen:bump: Dina råd va bra hjälp men jag ha ett problem ibland skakar hon med huvudet när jag ber henne att stanna eller när hon inte ha någon talamod.
skickar med en bild från idag

Bild033.jpg
[/IMG]

tack så mycket:)
vi ska träna i dag för snart så är det ju tävlig för oss 2:laugh:

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
543
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 275
Senast: Edla
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men... 9 10 11
Svar
211
· Visningar
23 818
Senast: Nevermind
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 092

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka