Showchaps i "fuskmaterial?"

Sv: Showchaps i "fuskmaterial?"

Hmmm! Vet inte om jag har sett det i sverige.
Men jag har ett par ljus beiga showschaps i fusk.
Som det bara är att slänga i tvättmaskinen om de blir skitiga :love:
tror de heter Wida, vida eller något liknade.

Mjukare finns nog inte ;)

Men du kan väl beställa från Tyskland? De flesta firmor kan leverera till andra länder. Kolla med dem, de pratar säkert ok engelska.

Annars kan jag ju ta och skicka upp chapsen till dig?

De levererar till andra länder också, står det här:
Wir versenden nur innerhalb der Bundesrepublik Deutschland
und nach Anfrage auch ins Ausland (zzgl. der entsprechenden Versandkosten).

Men du kan väl beställa från Tyskland? De flesta firmor kan leverera till andra länder. Kolla med dem, de pratar säkert ok engelska.

Annars kan jag ju ta och skicka upp chapsen till dig?

Jo det kan jag ju, men det känns knöigare att skicka tillbaka om dom inte skulle passa å så...

Det förstår jag. Men det finns en ganska bra måttabell på sidan så då borde man kanske kunna hitta rätt storlek. Annars får man väl leta runt i Sverige, det finns kanske någon som är villig att ta hem dessa chaps?

Kvaliteten är i alla fall underbar. Jag har provat och klämt på dessa chaps flera gånger, men jag har inte råd.

*kl*

Vad är dom gjorda i för material??? Finns ju BILLIGA mönster:angel:!

Materialet kallas för microfaser. På tyska. Vet inte vad det är på svenska.

hehe, Precis min tanke! :)

Det borde inte vara särskilt svårt att bygga ihop ett par chaps i "fuskmocka"... faktiskt..

byggde ett par på kul i nån form av imitation, lite tunnare och en aning svalare än riktiga doningar men eftersom det var första "leken" med den tanken behöver dom ändras lite på.. ^^

Det måste ju gå att sy upp ett par och bara ha ett par gamla chaps som mönster. Och modifiera en aning.

hehe man får inte glömma blingblinget! :)

jag satte.. ehum.. triballiknande mönster i en annan färg men samma material längst ner på mina... och använde, precis som du sa, ett par gamla chaps som mall..

Det måste ju gå att sy upp ett par och bara ha ett par gamla chaps som mönster. Och modifiera en aning.

Ja, ingen dum idé! Skulle kanske ge mig iväg till tygaffären.... Bara det inte blir som med alla mina andra syprojekt genom åren. Syr fel, orkar inte ändra, ner i påse - där det sen ligger som dåligt sambete resten av mitt liv. ;)

Liknande trådar

Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
700
Senast: Amanda_F
·
Kläder & Bli fin Jag behöver tips på en snygg och bra regnkappa. En att ha till och från jobbet, när man går på stan m m. Främsta kravet är att den är...
Svar
7
· Visningar
736
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
719
Mat Jag ska snart till Stockholm och vill gå på en trevlig sushirestaurang med min dotter, gärna på Söder, men annars centralt i alla fall...
Svar
2
· Visningar
249
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30