Shorts för män på tjejer?

Jag är personligen lite "call me old fashioned but I think shorts should be longer than your vagina" och den inställning går inte riktigt hem på damavdelningen! Jag vill gärna ha shorts som inte slutar mitt i "insida-lår-fettet" och klämmer till så det blir världens valk. Men försök hitta shorts som sitter bra och slutar nedanför lårfettet?! Jag har ETT par.

Jag har under sommaren provat shorts från Hilfiger, Gant, Esprit och Maison Scotch. För långa (dvs de landar på knät på mig). Nog för att jag har taxben, men jag tror inte det blir hotpants på normalbyggda tjejer. Mitt problem är snarare att hitta dressade shorts som är korta nog, så ni får gärna bidra med förslag?

Vad det gäller bikinisar så finns det ju en uppsjö välsittande sportbikinis hos sportaffärerna? Tankini med boxertrosor, baddräkt med ben osv. Tycker att det bara blir mer och mer av de påklädda badkläderna för varje år? (Eller rättare sagt, mer variation eftersom de brasilianska trosorna börjar göra sitt intåg också.) Sen kan man förstås vilja ha shorts av andra anledningar, men om det är för att bikinis "inte är gjorda för att röra sig i" så har ni letat på helt fel ställen.

Själv köper jag shorts på dressman, det är enda settet att vara säker på att på får ordentliga fickor på surfarshortsen... Tjejer ska tydligen alltid bära handväska, men det funkar inte i min aktiva värld!

Vad det gäller bikinisar så finns det ju en uppsjö välsittande sportbikinis hos sportaffärerna? Tankini med boxertrosor, baddräkt med ben osv. Tycker att det bara blir mer och mer av de påklädda badkläderna för varje år? (Eller rättare sagt, mer variation eftersom de brasilianska trosorna börjar göra sitt intåg också.) Sen kan man förstås vilja ha shorts av andra anledningar, men om det är för att bikinis "inte är gjorda för att röra sig i" så har ni letat på helt fel ställen.

Efter en snabb titt på Stadiums hemsida så är det här den mest täckande bikiniunderdel de har. Fortfarande inget som täcker längre ner än skrevet:
143076_001.jpg

På team sportia hittade jag de här:
2200113555963_F.jpg

Visserligen bättre, men absolut inte bra då de dels lär gå upp till naveln på mig (Dvs, betydligt högre än vad jag vill ha dem) samt inte går speciellt långt ner på benen. Dessutom lär de sitta tokigt tight. Jag vill ha shorts. Inte tighta trosor.

Tillägg:
Hittade nu de här också, som inte lär gå upp till naveln. Dock för korta i benen och för tighta.
2200113557851_F.jpg

@Sassy Jag är 180, med lagom långa ben till så kanske skulle passa. Men märkena nu nämner har nog inte en prislapp som passar..

De bästa jag hittade var de här (450:-). Så sköna att jag nog ska passa på att köpa ett par till medan de finns:
064CC1C001_555.jpg

Sen är det givetvis inget fel på att handla på herravdelningen om man hittar vad man vill ha där.

Jag vill ha shorts. Inte tighta trosor.

Då är ju problemet ur världen. Ha shorts. :) Det var en allmän replik till "bikinis går inte att röra sig i", vilket är fullständigt fel.

Då är ju problemet ur världen. Ha shorts. :) Det var en allmän replik till "bikinis går inte att röra sig i", vilket är fullständigt fel.

Helt ur världen är det inte, för herrshortsen är egentligen för stora, sladdriga och långa(!) för att jag ska trivas med dem. Andra badshorts hittar jag inte. Och ja, jag må vara kräsen, men jag vill också kunna känna mig bekväm på en badstrand.

@Red_Chili Ellos har t ex den här modellen, med tillhörande stadig halternecköverdel. Annars brukar jag köra en bra bikinitrosa och matchande sportbh (finns ju snygga i kul färger, just nu är favoriten chockrosa med matchande underdel). Materialet i rätt sport-bh är ju också snabbtorkande.

http://www.ellos.se/ellos-beachwear...1Z1z141ll&Ns=RankValue2|1&Nao=1&selArt=121105

Ellos har också en hel uppsjö längre och halvlånga shorts, med och utan fickor samt med en myckenhet fickor. På damavdelningen.

Helt ur världen är det inte, för herrshortsen är egentligen för stora, sladdriga och långa(!) för att jag ska trivas med dem. Andra badshorts hittar jag inte. Och ja, jag må vara kräsen, men jag vill också kunna känna mig bekväm på en badstrand.

Nu vet jag inte hur långa de blir på dig, men boardshorts?

Från O'Neill

100704_1950_2865.jpg

100704_1950_2865.jpg

100704_1950_2865.jpg

Norröna:
L_NORRONA29BOARDSHORTSW.jpg

Volcom:

Foster+Gal+5+034+Boardshorts.jpg

Annars brukar det finnas olika passformer och stort spann av storlekar på MMA-shorts, och de sitter som berget med stadig midja och mängder av stretch i benen.

Insåg att jag inte har bidragit med något konstruktivt till den här tråden än.

För några veckor sen badade jag för första gången på fyra år, och till detta tillfälle köpte jag ett par löparshorts från H&M. Torkar snabbt precis som badkläder och är mycket användbara, då de ju även kan användas till diverse aktiviteter på land. (De kräver dock att man är okej med att visa låren, vilket inte alltid funkar för mig pga rådande normer kring hår på kvinnor och hud som emellanåt protesterar påtagligt mot rakning.)

Senast ändrad:
Jag tycker att det suger att det utbudet för tjejer inte är tillräckligt varierat och att modet är så uniformt: alla "ska" ha små bikinitrosor på sig. Men, hugger det nedanstående som exempel,

Jag är personligen lite "call me old fashioned but I think shorts should be longer than your vagina" och den inställning går inte riktigt hem på damavdelningen! Jag vill gärna ha shorts som inte slutar mitt i "insida-lår-fettet" och klämmer till så det blir världens valk
det där engelska citatet har jag SÅNA problem med. Jag har sett den bilden som finns på internet, som många uppenbart tycker är rolig och smart, och den gör mig inget annat än olycklig. Olycklig över att folk ska ha så jävla mycket åsikter om hur tjejer ska klä sig, olycklig över moraliserandet över tjejers klädsel. Om man själv vill ha långa shorts - fine! absolut, ha på dig långa shorts! Men varför ha åsikter om hur andra tjejer ska klä sig? Jag har till exempel korta shorts (definitivt längre än min fitta dock, har förresten aldrig sett en tjej ha så korta shorts att hon visar just fittan faktiskt trots att jag bor i ett land där alla har pytteshorts på sig nu på sommaren) och tycker att det är min business och ingen annans.

Många gånger känns det som att folks egna osäkerhet är det som driver dem till att uttrycka sig över hur andra tjejer ska se ut. Andra tjejer kanske inte ens bryr sig om det blir en valk på låret? Good for them! Det är ju superbra! När jag var yngre kände jag mig alltid så hotad av andra tjejer, tjejer som klädde sig lätt och såg snygga ut medan jag själv aldrig hade vågat, och det drev mig till att fälla fula kommentarer om hur billiga de såg ut för att jag skulle höja mig själv lite. Jag gör aldrig så längre. Idag tittar jag på tjejer och tänker "fy fan vad fint att hon är så bekväm med sig själv, önskar jag var likadan".

Mina shorts är för övrigt från damavdelningen, visar inte min fitta och ger mig inte någon valk på låret:

IMG-20140801-WA0019_zpsg8udvsie.jpg

Köper alla mina shorts från damavdelningarna och har inga som är så korta att de visar något av rumpan eller ens är i närheten av att göra det, de går ner en bit på låret och är inte så tighta att de skär in nånstans heller. Vanliga lite löst sittande shorts helt enkelt. Typ som dessa

shorts_zpsc70a4359.jpg

Måste erkänna att jag är lite nyfiken på var ni hittar dessa fitt och rumpvisande shorts som dessutom sitter åt som korvskinn?

Jag kan visa en liten bit på undre delen av skinkan om jag drar upp mina shorts så långt det bara går! Fast det är inte så bekvämt och de är inte direkt gjorda för att sitta så ...

Måste erkänna att jag är lite nyfiken på var ni hittar dessa fitt och rumpvisande shorts som dessutom sitter åt som korvskinn?

Jag lyckades hitta de här på Asos! (och ja, de ligger under kategorin shorts)
image4xl.jpg

Men ja, det var just "lyckades hitta". De flesta var utan tvekan mer som på bilden du visade.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka