Jag är personligen lite "call me old fashioned but I think shorts should be longer than your vagina" och den inställning går inte riktigt hem på damavdelningen! Jag vill gärna ha shorts som inte slutar mitt i "insida-lår-fettet" och klämmer till så det blir världens valk. Men försök hitta shorts som sitter bra och slutar nedanför lårfettet?! Jag har ETT par.
Jag har under sommaren provat shorts från Hilfiger, Gant, Esprit och Maison Scotch. För långa (dvs de landar på knät på mig). Nog för att jag har taxben, men jag tror inte det blir hotpants på normalbyggda tjejer. Mitt problem är snarare att hitta dressade shorts som är korta nog, så ni får gärna bidra med förslag?
Vad det gäller bikinisar så finns det ju en uppsjö välsittande sportbikinis hos sportaffärerna? Tankini med boxertrosor, baddräkt med ben osv. Tycker att det bara blir mer och mer av de påklädda badkläderna för varje år? (Eller rättare sagt, mer variation eftersom de brasilianska trosorna börjar göra sitt intåg också.) Sen kan man förstås vilja ha shorts av andra anledningar, men om det är för att bikinis "inte är gjorda för att röra sig i" så har ni letat på helt fel ställen.