Shorts för män på tjejer?

Jag är den största tiden i vanliga adidas-shorts. Görbekväma. Köpa på tjejavdelningen iofs, tror inte killstorlekarna hade passat på mig, men utseendet är ju det samma.

Jag älskar jeansshorts på sommaren för att det är så himla skönt och svalt. Precis som någon sa är det som att ha trosor, men lite mer accepterat att gå runt i!

Därimot har jag ett par mossgröna mjukisbyxor som en del har åsikter om. Tänk sånna där riktigt slitna och pösiga. De har jag när jag åker och handlar på jobbiga dagar och även när jag hälsar på kompisar ibland. De är inte de vackraste jag har, men ååååh så bekväma. Det är upp till folk själva om de vill skämmas över mig eller inte. Jag gör det inte iallafall.

Jag älskar jeansshorts på sommaren för att det är så himla skönt och svalt. Precis som någon sa är det som att ha trosor, men lite mer accepterat att gå runt i!

Därimot har jag ett par mossgröna mjukisbyxor som en del har åsikter om. Tänk sånna där riktigt slitna och pösiga. De har jag när jag åker och handlar på jobbiga dagar och även när jag hälsar på kompisar ibland. De är inte de vackraste jag har, men ååååh så bekväma. Det är upp till folk själva om de vill skämmas över mig eller inte. Jag gör det inte iallafall.

Har du provat shorts som är i samma material som mjukisbyxor? DÄR kan vi snacka bekvämt :love:

Jag får inte bort smilysarna::p:D.

Jag har ett tiotal shorts, både av tränings/badmodell och jeansshorts. Alla av "herrmodell". Jag har dock aldrig tänkt på det innan, tänker att det är unisex.

9-åriga dottern vill bara ha shorts från "killavdelningen", jäkla gissel att det finns sådana avdelningar :devil:
6EEE9958-C762-440F-9DBC-3F7F79D484EA_zpsq53igonx.png

0D9B9A70-2548-4340-924B-654C900E03BC_zpsvlin6dl7.png

Jag har herrshorts när jag tränar (träningsshorts då), mest för att jag har knäskydd på ena knät och inte vill korva och knöla med såna tighta tjejträningstights under/över knäskyddet.

Men jag har spanat på snygga herrshorts i jeans (färgglada!) på herravdelningarna som jag gärna skulle kunna ha på mig till vardags :)

Ett tips är Boomerang som har jättesnygga shorts även för tjejer, som inte är snorkorta utan mer unisex i modellerna. Borde vara rea snart..

För mig är det fullständigt ointressant vilken avdelning kläderna är köpta på, ser nog inte skillnad på herr- resp. damshorts?

Däremot kan jag förstå reaktioner på träningsshorts som vardagsplagg, precis som att man inte direkt går till jobbet i löpartights?

Dessutom undrar jag lite var ni köper kläder om det bara finns minikorta damshorts? Jag har motsatta problemet, finns många snygga modeller men de är för långa för mina korta ben och jag vill ha shorts som slutar mitt på låret istället för vid knäna?

Ser att det är många i den här tråden som har missuppfattat det här med bikinitrosor. Det är inte meningen att ni ska kunna bada i dem. Tanken är ni ska strosa omkring lite fint medan svettiga män stirrar på era släta, välvaxade ljumskar. Har ni inte släta, välvaxade ljumskar ska ni helst inte gå ut över huvud taget förrän ni har gjort något åt hur naturen har skapat er.

Fy fan. Badshorts alla dagar i veckan. "Fuck off" ska det stå på mina.

Nog för att modeindustrin förespråkar avskalade och åtsittande plagg - men varför är det nödvändigtvis mer fel att gå med små shorts/bikinitrosor/whatever, än de större varianterna? Ska vi inte kunna vara stolta över våra kroppar, låta bli att skämmas och skita i vad folk vid sidan av tycker? Jag försöker att alltid klä mig efter vad jag tycker är bekvämt och riktigt i sammanhanget, och då kan jag inte se varför andra har med det att göra. Inte är tjejen med den avslöjande urringningen och kortkorta kjolen mer okej att skratta åt än den med cargobyxor och huvtröja i oversize - eller? Folk borde väl ändå få klä sig hur de vill utan att pekfingret åker fram, oavsett om det innebär mer eller mindre tyg. :cautious:

Senast ändrad:
@dotzie Det handlar inte om att något är mer okej än något annat. Det handlar om att kvinnligt badmode inte är skapat för att kvinnan ska kunna bada i det utan vara ett vackert objekt på strandkanten. Badkläderna gör kvinnan till passiv på grund av passform och andel tyg (då en ofta är orolig för att brösten/fittan/röven ska hoppa ur). Det är inte lika lätt att bada vilt i trekantsbikini som i badshorts.

Nog för att modeindustrin förespråkar avskalade och åtsittande plagg - men varför är det nödvändigtvis mer fel att gå med små shorts/bikinitrosor/whatever, än de större varianterna? Ska vi inte kunna vara stolta över våra kroppar, låta bli att skämmas och skita i vad folk vid sidan av tycker? Jag försöker att alltid klä mig efter vad jag tycker är bekvämt och riktigt i sammanhanget, och då kan jag inte se varför andra har med det att göra. Inte är tjejen med den avslöjande urringningen och kortkorta kjolen mer okej att skratta åt än den med cargobyxor och huvtröja i oversize - eller? Folk borde väl ändå få klä sig hur de vill utan att pekfingret åker fram, oavsett om det innebär mer eller mindre tyg. :cautious:
Jag hoppas att du inte syftar på mitt inlägg? För jag menade verkligen inte att det är "fel" att ha små kläder på sig. @Stalone förklarade just det hela på ett utmärkt sätt.

@Kaos och @Stalone Håller helt med. Det är ju fullkomligt omöjligt att hoppa eller dyka utan att en har bikinin hängande runt öronen eller midjan eller nån annanstans där den inte är tänkt att vara.

Jag är överlycklig den här sommaren när jag hittade snygga och sköna shorts modell chinos på Kappahl :)

Vägrar kort och tight!!

Vad gäller bad är jag helt inne på att testa badshorts för män men har helt enkelt inte kommit mig för att inhandla några. Måste ta tag i det!

Alltså det låter som en dröm!

Finns flera olika på HM, på avdelningen med kvinnokläder förvånansvärt nog!
Själv har jag de här som kostar ynka 80kr. Jag äääälskar dem!
hmprod

Såg även de här i affär häromdagen, lite grövre mönstrat tyg, men underbart mjukt och jag måste nog köpa dem senare, en hel hundralapp kostar de.
hmprod

Upptäckte nu att det även finns en längre modell på mjukisbyxshorts. De lär jag köpa till vintern och gå runt med hemma :p
hmprod

Men ja, sammanfattningsvis kan man väl säga att det finns många otroligt, underbart sköna shorts att köpa.

Att köpa bikini är väl lite som att köpa vilket klädesplagg som helst. Det måste vara rätt modell och rätt storlek för att det ska sitta ordentligt och bekvämt. Jag åker både ring och vattenskidor i min, dyker och härjar med hunden i vattnet utan att den förflyttar sig en millimeter. Det är en vanlig modell med tubtopp och knyttrosor.
Är man inte bekväm i bikini spelar det så klart ingen roll, man ska ju ha på sig det man trivs bäst i.
Jag brukar sno pojkvännens badshorts ibland om jag inte fått med mig några badkläder, men helt ärligt är inte dom gjorda för personer med antydan till rumpa, åtminstone inte något av hans 7 par… :p

Jag blir häpen över hur många som får kommentarer om vad de har på sig. Har omgivningen inget bättre för sig än att värdera klädstilen?

Själv får jag överraskade kommentarer när jag lyckas skrubba av mig skiten och komma ur arbetskläderna och i något civilt. Men det är ju positiva kommentarer (som i o f s irriterar mig ibland, jag kan ju tvätta av mig om jag finner det nödvändigt, what's the big deal?)

Självklart ska man ha precis det man vill, när man vill. Kommer man på bal i mjukisbyxor får man kanske leva med kommentarer och stirrande, men det är ju ett val man gör. Men att orka kommentera petitesser som hur shortsen ser ut och var de kan vara köpta? Snälla nån...

Gör f ö egna mjukisshorts av utrangerade mjukisbyxor, det går utmärkt :D

Haha, åh så många som har herrshorts, tänkte väl det! :D ;)

Personligen skulle jag kunna ha korta tjejshorts om de inte var så nedrans obekväma. :p Och typ... "hotpants" känns mer som ett pyjamasplagg än nåt man har på sig ute, iaf för mig.

Men ni som kommenterar på att herrshorts inte är gjorda för dem med rumpa, hur menar ni? Tycker min rumpa får plats alldeles utmärkt i mina shorts. :eek: Fast jag har väl inte rumpa modell större heller, den är nog ganska liten när jag tänker på det. :p

Jag har en redig röv och får gott och väl plats i mina badshorts, det gäller att ta rätt storlek bara.

Jag är personligen lite "call me old fashioned but I think shorts should be longer than your vagina" och den inställning går inte riktigt hem på damavdelningen! Jag vill gärna ha shorts som inte slutar mitt i "insida-lår-fettet" och klämmer till så det blir världens valk. Men försök hitta shorts som sitter bra och slutar nedanför lårfettet?! Jag har ETT par. Från bib-avdelningen på Kappahl. 300kr. Har således endast ett (numera slitet) par pga fattig student.

När det är på modet att ha shorts som täcker lårfettet igen så kommer jag sluta använda mjukisbyxshorts från HMs herravdelning.. Men just ju får de duga, även fast de inte är ett dugg smickrande på mig.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka