Shortchaps passform

Idgie

Trådstartare
Hej! Köpte nu i dagarna CRW's shortchaps Toledo. På höger ben gick det "lätt" att få på, även om de sitter åt runt benet (vill inte ha "lös" passform"), men på vänster ben (mitt muskligare ;) är jag tvungen att hålla i på sidorna för att de ska gå att stängas på den bredaste delen. Har jag köpt för små? De är bra i längden och rädd att en större storlek skulle bli för höga. Jag antar att de också töjer sig en aning då det är skinn? :crazy:

Länk till chapsen:
https://www.hooks.se/produkt/shortchaps-toledo-crwr/60091/60092/

Jag tror att du har helt rätt storlek.
Mina Dyon var jag tvungen att ha hjälp för att kunna knäppa ihop de tre första gångerna.
Syrrans veredus chaps tog henne säkert en månad innan hon kunde få på sig dem hyffsat snabbt på egen hand.

Jag tror att du har helt rätt storlek.
Mina Dyon var jag tvungen att ha hjälp för att kunna knäppa ihop de tre första gångerna.
Syrrans veredus chaps tog henne säkert en månad innan hon kunde få på sig dem hyffsat snabbt på egen hand.
Ja, jag tänker att de ska sitta åt lite, men att de kommer att töja sig, i alla fall lite.

Ja, jag tänker att de ska sitta åt lite, men att de kommer att töja sig, i alla fall lite.

Ja, jag hade nog snarare sagt att du skall byta till en mindre storlek iom att du får på dig dem på egen hand genom att "bara" hålla ihop dem. :D Så du skall absolut inte ha större.

Ja, jag hade nog snarare sagt att du skall byta till en mindre storlek iom att du får på dig dem på egen hand genom att "bara" hålla ihop dem. :D Så du skall absolut inte ha större.
Haha vad bra, då slipper jag byta. Detta var minsta storleken.

jag är dock av åsikten att man inte ska behöva stoppa blodflödet i benen varje gång man rider ;) det ska vara tight när man köper dem men det ska inte behövas 2 man, en tång om dragkedjan och att smörja in hela dragkedjan i silikon då är de för tighta och man kommer att slita ut dragkedjan och sömmarna snabbt.
de enda som ska vara extra tighta är stövelskaft utan ressår, då är det lädret som ska töja sig och forma sig, är det ressår så ska det max vara en 5-10mm som man tvingar igen, är det mer så gör det ju bara ont och man sliter ut ressåren och dragkedjan,

Liknande trådar

Hästvård Ok jag ska ge en liten snabb resúme om min pålle Surprice och våra problem de senaste 2,5 åren. Jag har gjort allt för min häst, vet...
Svar
7
· Visningar
1 712

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka