Shlesiskt Varmblod??

IdaRebecca

Trådstartare
Ridskolehästen jag är "medryttare" på (man rider någon/några söndagar i månaden och en del helgdagar) står på hemsidan som "Shlesiskt Varmblod", men den enda träffen som dyker upp när jag googlar är länken till henne. Har testat att ändra stavning och så men vet inte riktigt...

Någon som vet något om detta?

Sv: Shlesiskt Varmblod??

Har tittat på henne på hemsidan och gissar att hon är från någon av de forna öststaterna. Kanske är hon tjeckisk?

De kanske menar Schleswig-Holstein?

edit: Det finns ett område som heter Schlesien, i Tyskland/Polen/Tjeckien. Den största delen ligger i Polen.

Senast ändrad:

Görel: Tänkte samma sak faktiskt (kanske inte just tjeckisk för sånt kan jag inget om, men öst iaf)!

Linda: En Holsteinare menar du? Kollade rasbeskrivning och de känns nästan lite för nätta för hur hon är. Hon är liksom varken nätt eller tung i typen (bara fantastiskt söt!!)...men det är ju inte omöjligt!

Fler förslag anyone?

Hennes stam låter som den kommer från forna öst. Jag kan inte hitta stammen på pappa och morfar men hästarna därifrån brukar ha den typen av namn.

Jag hittade en polsk sida, du kanske kan maila dem och fråga om stammen? *nyfiken* :D Jag försökte kolla under hingstlänken men den verkar var under uppbyggnad så hittade inget. :(
Där står shlesisk häst som Silesian Horse.
This is the heaviest breed among Polish warmbloods. It was developed by cross-breeding of warmblood mares originating from the region of Silesia and Oldenburg or East Frisian sires. They can be successfully used in equestrian sports, particularly in the discipline of driving.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
4 056
Senast: SwedEmB
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 420
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 767
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 588
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar